Hellend dak na-isoleren met golfplaten
Ik kocht pas een huisje dat ik een beetje ga verbouwen. De aangebouwde gelijkvloerse keuken heeft een hellend dak (ong. 20m²) bedekt met cementplaten (asbest). Ik zou de cementplaten verwijderen, ondertussen isoleren en daarna terug bedekken met bitumen golfplaten. Vanbinnen was deze keuken reeds mooi afgewerkt, dus daar wil ik geen of weinig sloopwerken uitvoeren.
Kan ik van buitenuit gewoon glaswol tussen de balken leggen en dan de bitumen golfplaten installeren? Of dien ik eerst over de balken een dampscherm te plaatsen? Ik vrees dat dit weinig zin heeft aangezien bij de installatie van de golfplaten er schroeven door dit dampscherm zullen prikken. Is de luchtlaag tussen de glaswol en de golfplaten voldoende of moet ik dan misschien dampdichte verf aan het plafond van de keuken schilderen?
Belangrijk is om weten dat dit een 'tijdelijke' oplossing dient te zijn, want binnen een 10-tal jaar zullen we alles platgooien en opnieuw opbouwen. Het moet dus ook een budgetvriendelijke oplossing zijn (daarmee ook de bitumen golfplaten).
Graag jullie hulp en mening?