Binnenmuur isolatie
Bij onze verbouwing hebben we ervoor gekozen om langs binnen te gaan isoleren, lijkt ons wat het interessantste daar we in de winter minder warmte verlies leiden, dat het in de zomer iets warmer zal zijn binnen weten we ook. Mijn vrouw komt van warmere landen en ikzelf heb er ook een 10tal jaren gewoond dus kunnen we daar wel tegen en nemen de bluts met de buil, trouwens is het over het algemeen frisser dan warm in Belgie, alle voor ons toch.
Ik heb daarover het een en het ander gelezen, onder ander ook dat men vooral moet opletten met koude bruggen, momenteel is ons beton gegoten, straks komt daar een laag vloer isolatie op van 12Cm (2x6cm).
Vloer verwarming gaan we niet installeren, we vinden een design radiator toch iets leuker en snelle verwarmen dan vloerisolatie.
Mijn vragen zijn echter, als we gebruik maken van isolatieplaten met gyproc waar al een dampscherm in verwerkt zit, hoe kunnen we bvb de radiator aan de muur bevestigen, tuurlijk kan er een geraamte gemaakt worden, maar zal dit niet voor een koude brug zorgen?
Ik lees ook dat de isolatie goed moet aansluiten, in onze situatie op de vloer komen de 2 platen van 6cm op elkaar, vervolgens alle leidingen, en dan nog eens een 9cm chappe en dan de tegels.
hoe gaan we best te werkt, een vriend van mij zei dat we best eerst afwerken tot de tegels en dan een profiel op de tegels en zo onze muren afwerken met de isolatieplaten.
Is deze manier van werken correct of zijn we beter om vanop het beton al onze isolatieplaten van de tegen de muren te plaatsen en daartegen de vloerisolatie en zo verder opbouwen tot aan de tegels?
Alvast bedankt.