3

Aanbouw van garage

Filip_VW
Filip_VW
#Fundering · 8 jaren geleden
Deze vraag is goed beantwoord

Hallo,

Ik zou binnenkort willen beginnen met de bouw van een garage. De garage wordt tegen mijn bestaand woning gebouwd. In bijlage zit een screenshot van mijn plan.

Mijn vraag is nu wat ik er het best ondersteek van fundering. Is het voldoende om een fundering te gieten van 30cm breed en 60 diep met daarop een betonplaat van 20cm.

Moet deze ook voorzien worden van een isolatie laag en chape, of mag ik mijn betonplaat top op vloerniveau gieten en daarop dan beginnen bouwen.

Met vriendelijke groeten filip

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/38804/garage.png?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=a400083d2a55abab8629c064ea0578af
1
Charel
Charel
932 5453 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Beste,

Ik denk niet dat je vanaf het forum een betrouwbaar antwoord op je vraag mag verwachten. De diepte en de aard van de fundering kan overal verschillend zijn, dat hangt af van de ondergrond ter plaatse, van de fundering van de woning, van de aard van die  aanbouw en van het materiaal waarmee die aanbouw zal worden opgetrokken.

De fundering van de woning kan al een aanduiding geven. Als de fundering van de aanbouw dezelfde zou zijn dan is er wellicht de minste kans op zettingsverschillen.

Alle reacties

0
Charel
Charel
932 5453 Andere professioneel
8 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Beste,

Ik denk niet dat je vanaf het forum een betrouwbaar antwoord op je vraag mag verwachten. De diepte en de aard van de fundering kan overal verschillend zijn, dat hangt af van de ondergrond ter plaatse, van de fundering van de woning, van de aard van die  aanbouw en van het materiaal waarmee die aanbouw zal worden opgetrokken.

De fundering van de woning kan al een aanduiding geven. Als de fundering van de aanbouw dezelfde zou zijn dan is er wellicht de minste kans op zettingsverschillen.

0
Filip_VW
Filip_VW
0 1 Andere particulier
8 jaren geleden

Bedankt voor je antwoord charel.

Ik kan inderdaad gewoon even diep graven of mijn bestaande fundering, van daaruit kan ik dan mijn funduring begginnen.

Enkel vroeg ik dan nog af een ik mijn muren mag beginnen metsem vanop mijn betonplaat, of moet ik rekening houden met isolatie en chape? Het is uiteindelijk maar een garage.

Met vriendelijke groeten

Filip

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Vochtige kelder aanpakken: kelderbekuiping vs. kelderdrainage

Nat weer kan voor vochtige kelders zorgen. Vochtexpert Michel Jans legt uit hoe je een vochtige kelder aanpakt.

Lees meer

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kelder waterdicht maken: dit zijn de methodes en hun kostprijs

Je kan je kelder op twee manieren waterdicht maken: langs de buitenkant of langs de binnenkant. Ontdek alle methodes en hun kostprijs.

Lees meer

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Barsten in de muur door droogte? Nieuwe kaart toont risicogebieden in Vlaanderen

Scheuren en barsten in de muur door droogte? Ontdek met de nieuwe gevoeligheidskaart of jouw woning in een risicogebied ligt.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag