Elektrische installatie niet conform
Hallo,
ik en mijn vrouw zijn momenteel op huizenjacht en hebben een woonst gevonden die grotendeels voldoet aan onze wensen, maar waar echter de elektrische installatie niet conform de AREI voorschriften bevonden zijn. Ik heb geen directe ervaring met dergelijke verslagen en zou graag vragen of iemand mij kort kan uitleggen wat de inbreuken betekenen en hoeveel ik best voorzie om deze aan te pakken (een budgetvork 'tussen X en Y zou al heel veel helpen)? Spreken we hier van doenbare, niet al te grote werken of eerder van een 'complete overhaul'? Inbreuken hieronder, alvast bedankt!
OPMERKINGEN - INBREUKEN - NOTA’S
I1.01 Eéndraadschema van de installatie is te voorzien en/of te vervolledigen. (art16, 268, 269)
I1.02 Situatieschema van de installatie is te voorzien en/of te vervolledigen. (art269)
I2.01 De waarde van de isolatieweerstand van één of meerdere stroombanen is kleiner dan 0,5M ohm (art20)
I2.02 De continuïteit van equipotentiaal en/of beschermingsgeleiders zijn niet gewaarborgd. (art70.05, 85.08)
I3.05 Aardingsonderbreker ontbreekt of is moeilijk/niet bereikbaar. (art15.01, 70.05)
I5.02 De aanduiding van de stroomkringen en/of apparatuur, aansluitklemmen, enz dient aangebracht of vervolledigd te worden. (art16, 252)
I5.10 Niet gebruikte invoeringen van het verdeelbord zijn niet correct of onvoldoende afgedicht. (art19, 49.01, 248)
I6.01 Een verzegelbare algemene differentieelschakelaar dient geplaatst te worden aan het begin van de installatie. (art86.07)
I7.02 De smeltveiligheidshouders of houders van automatische schakelaars dienen voorzien te worden van kalibreerelementen. (art251.01)
I7.02 De smeltveiligheidshouders of houders van automatische schakelaars dienen voorzien te worden van kalibreerelementen. (art251.01)
I7.04 Overbrugde zekeringen en/of automaten moeten vervangen worden. (art265)
I7.07 Zekeringen en automaten ter bescherming van éénzelfde stroombaan moeten dezelfde nominale stroomsterkte hebben. (art117)
I9.02 Schakelaar, contactdoos of aftakdoos herschikken en opnieuw bevestigen. (art9.03)
I8.13 Kabels van het type VTLmb, LMVVR, COAX, VVT en kabels van het type H05VVF en H07RN-F zijn verboden en dienen vervangen te worden door kabels van het
type XVB. (art198)
O13 De aardspreidingsweerstand kon niet gemeten worden. Deze dient bij voorkeur kleiner te zijn dan 30ohm.
O18 De elektrische installatie is grondig na te zien en conform te maken volgens de voorschriften van het AREI.