Elektrische installatie in orde brengen
Hallo,
Ik zou graag een schatting hebben voor het in orde brengen van mijn elektrische installatie, ken hier zelf heel weinig van en klinkt allemaal chinees voor mij:
voor 1 en 2 heb ik al gelezen dat dit erg vaak voorkomt en dat dit slechts kleine kost is, voor 3 is het, als ik goed begrijp, een tijdrovend maar simpel werk (wat ikzelf wel nog zou kunnen uitvoeren). Maar de rest begrijp ik langs geen kanten, enige ideeën voor 4-7 (als mijn schatting van 1-3 incorrect is, alle opmerkingen zijn welkom ;) .
1 Het ééndraadsschema ontbreekt (art. 16 AREI).
2 Het situatieschema strookt niet met de werkelijkheid (MB 27/7/1981).Onvolledig
3 Inwendige bekabeling is uitgevoerd met soepele geleiders: de uiteinden zijn van gepaste samenknijpende hulzen te voorzien (of evenwaardig) (art. 251 AREI).
4 Een aangepaste verliesstroomschakelaar ontbreekt (art. 81 AREI).Kunnen doorlopen worden door 50A ,de momenteel geplaatste kunnen maximaal 40A aan.
5 De houder van de beveiliging is niet voorzien van aangepaste kalibreerelementen (art. 251 AREI).Kring 1' en bord veranda.
6 Opbouwstopcontacten en/of -schakelaars zonder achterplaatje mogen niet rechtstreeks op een brandbare ondergrond bevestigd worden (art. 9, 104 AREI).
7 De aanduiding van de kringen, klemmen en of schakelapparatuur ontbreekt, is onjuist of is onvolledig (art. 16, 252 AREI)