Elektrische boiler s'nachts of overdag opwarmen?
Sinds kort heb ik een elektrische boiler ( voorheen een boiler op CV aangesloten). De boiler is er eentje van 100 liter van het nieuwste type (Van Marcke). We zijn met 2 personen thuis en gebruiken niet veel warm water. Ik heb zonnepanelen en daarom sloot ik de boiler electrisch aan. Nu merk ik echter dat de boiler (uiteraard) veel electriciteit slikt. We hebben enkelvoudig dagtarief qua electriciteit en ik stap niet naar nachttarief over. De timer die ik op de boiler aansloot slaat aan om 9 uur s'morgen en slaat af om 17 uur s'avonds. Is het echter meer rendabel om de boiler s'nachts te laten opladen tussen vb 4 uur en 9 uur. Er is dan ook geen afname van water en er dient dus ook niet her-opgewarmd te worden? Als ik dan s'avonds omstreeks 18 uur wil douchen zal het water toch al niet volledig afgekoeld zijn, toch?
Bijkomend vraagje : Boiler staat in mijn kelder (lichtjes koel) maar hij is splinternieuw en dus voldoende geisoleerd vermoed ik. Is het nog nodig om een extra mantel in isolatie rondom de boiler te maken om het mogelijk energieverbruik te dempen?

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=82579632316c660fb43a475f7a6f8dcb)