Condense na isoleren
Goedemiddag,
Ik heb vorig jaar mijn dak geisoleerd met iso platen van 10cm, met de koude dagen krijg ik condens aan de horizontale balken en ook in de groeven van de platen in de opslagruimte.(hier moest ik nog tape overplaatsen maar ik denk niet dat het daaraan kan liggen)?
Ik heb 2 slaapkamers met daarboven een aparte opslag ruimte in de nok van het dak. (in de slaapkamers kan ik ventileren door een raam open te zetten maar de opslag ruimte geeft dit niet.
ik heb deze gemonteerd op alle verticale balken waardoor ik met een luchtshacht zit tussen onderdak en isolatie. ( de persoon in kwestie vertelde me dat dit voldoende was).
Na het opzoeken van informatie blijkt het beter om zonder luchtshacht te zitten( dus daar ook isolatie in te plaatsen).
Dus volgende oplossing zou zijn om daar tussen ook isolatie te plaatsen.
Dit kan wel ten vroegste volgende zomer, wat kan in tussentijds doen?
ik heb er geen verwarming boven staan dus zou het helpen om meer te verwarmen daar met behulp van een petroleumvuur?( of ga ik juist meer condense veroorzaken?(ik wil een tijdelijke oplossing zoeken).
Alsook is het aan te raden om op mijn opslagruimte en ventilatie te voorzien of is dit overbodig?
Alles is al afgewerkt dus ik kan niet zomaar alles openbreken tenzij het moet natuurlijk.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.