Scheidingsmuur in snelbouwsteen schilderen (maar heeft witaanslag)

5

Scheidingsmuur in snelbouwsteen schilderen (maar heeft witaanslag)

ralfjennes
ralfjennes
#Muren · 7 jaren geleden

Ik ben van plan om mijn scheidingsmuur in snelbouw te schilderen.Hij vertoont wel wat problemen en daar had ik graag uw advies over.
Problemen:1. Een aantal stenen van de snelbouwmuur zijn op de bovenste laag afgeschilferd. Soms deels, soms hele bovenlaag.2. Een aantal stenen vertonen ook duidelijke witte uitslag. Ik heb deze een drietal weken met een vlakschuurder weggewerkt, maar hij komt heel snel terug.
Hoe pak ik dit het beste aan en met welke producten want het oogt niet al te fraai.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/46147/img3739.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=260a41890e51d018d49881984b760d5dhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/46147/img3740.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=94e7c4f19c2a67fee0ae9ae96bdd2fe8https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/46147/img3741-1.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=e12ce19dfa44bc808a40b83fb549a74dhttps://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/46147/img3741.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=81230c3ea0face5227e9de057a4a81ea

Alle reacties

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

Om te beginnen: zorgen dat die muur een fatsoenlijke deksteen krijgt, zodat er geen water meer van bovenaf kan indringen, dan zien of de witte uitslag blijft terugkomen.  Indien dat zo is, dan krijgt de muur ook van de andere zijde slagregen en blijft die dus nat worden en wit uitslaan.  Schilderen helpt dan niet veel, want de verf zal er dan altijd blijven afbladderen.  Als de muur droog blijft: eerst een goede primer om de witte uitslag (zouten) te blokken en dan schilderen.

www.arcopolo.com

0
59 379 Architect
7 jaren geleden

Inderdaad, de vloer.  Zo te zien is er ook nogal wat opstijgend vocht in dit muurtje.  De witte uitslag zit immers volop onderaan.  Blijkbaar zit er geen vochtscherm in de muur ?  Dan kan je enkel gaan injecteren.  De terrasvloer loopt ook tot tegen de muur.  Blijft er geen plas water tegen het muurtje staan bij regen ?  Als dat zo is: gootje maken.

www.arcopolo.com

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
7 jaren geleden

Kan ook zijn dat de verharding hoger ligt da vochtscherm ( waterkering ) in de muur.

Dan trekt het grondwater via de fundering van het terras naar boven en trekt hoger dan de waterkering in de muur.

Het plaatsen van een gootje gaat niets uithalen, Dit vangt het opstijgend capillair vocht niet of houdt dit niet tegen, integendeeel. Bij plasvorming zal de plas moeten wegwerken met het herleggen van de klinkers. Afschot van het terras is m.i. aanwezig. 

0
59 379 Architect
7 jaren geleden

Dat kan inderdaad ook het geval zijn.  Het gebeurt immers zeer dikwijls dat verhardingen te hoog geplaatst worden tov de aanwezige vochtschermen, waardoor de vochtschermen buiten spel gezet worden en dan staat de situatie gelijk met de situatie zonder vochtscherm.

www.arcopolo.com

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Download gratis onze vochtbestrijdingsgids

Ontdek de oorzaken en oplossingen voor vochtproblemen in huis. Inclusief checklists en praktische tips voor een blijvend resultaat!

Download nu gratis jouw gids

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Aluminium gevelbekleding voor moderne architectuur: prijs, plaatsing en onderhoud

Aluminium gevelbekleding voor moderne architectuur: prijs, plaatsing en onderhoud

Is aluminium gevelbekleding de ideale keuze voor jouw woning? Ontdek alles over de voor- en nadelen, prijs, plaatsing en onderhoud.

Lees meer

Een vochtmeter kopen? Alles wat je moet weten voor een droge woning

Een vochtmeter kopen? Alles wat je moet weten voor een droge woning

Alles wat je moet weten over vochtmeters: gebruik, soorten, nauwkeurigheid en tips voor het kiezen van de juiste vochtmeter.

Lees meer

In de kijker: de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld

In de kijker: de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld

IsoHemp lanceert de eerste recyclagelijn voor hennepbeton ter wereld. Ontdek wat hennepbeton is en waarom het duurzaam en circulair is.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag