Beste Ricky 2,
Boekjaar 2016-2017 is volgens mij besproken op de A.V. 2017. Daar is voor deze hoogst waarschijnlijk kwijting gegeven. Dus kan daar niets meer aan gewijzigd worden. Bovendien kan men niet van 2017-2018 terugboeken naar een vorige afgesloten boekjaar. Dit ruikt heel onfris. Waar zitten jullie rekencommissaris en de RVME ?? Doen zij hun taak of is het slechts schijn ?
Facturen (bv. verzekeringen, onderhoudscontracten ) kunnen lopen over 2 boekjaren. Dan worden zij einde periode gesplitst in overlopende rekeningen, wat correct is vermits het kosten zijn die 2 boekjaren omvatten, en tevens een impact hebben op de begroting. In het eerste boekjaar in mindering en daarna teruggezet in het nieuwe boekjaar.
Indien jullie bezwaren hebben tegen deze werkwijzen van de syndicus, absoluut geen décharge/kwijting geven. Zou toch eens ernstig overwegen om een bekwame commissaris der rekeningen aan te stellen.
Dit is hoegenaamd geen koosjere handelswijze.