Is een verkavelingswijziging bindend?
Beste,
Ik heb een bouwgrond op een hoek gelegen. Hierdoor dien ik een inpandige garage te hebben. Ik mag geen extra garage of tuinhuis. Max. afmetingen bouw 8m op 12.5m
Nu ben ik bij de gemeente geweest om te vragen of er toch iets mogelijk is waardoor ik meer opbergruimte kan maken voor grasmachine, diepvriezer, ... (Auto staat al in de garage) om zo ook een kelder te vermijden (kost enorm veel centen).
Besluit: ik mag max. 10m breed bouwen i.p.v. 8. Dit maakt dat ik 7m breed kan bouwen en naast de woning een carpoort van 3m kan maken. Auto staat onder dak, ik heb een grotere berging in huis en ik dien niet max. diep te bouwen.
Ik ben van plan om een verkavelingswijziging in te dien om dus mijn bouwplaats uit te bereiden van 8m naar 10m. De geemente heeft gezegd dat ik dan wel goed moet tekenen dat het om een bouw van 7m breed gaat en een carport (dus bijgebouw) van 3m.
Stel, deze wijziging wordt goedgekeurd... Is dit dat bindend? M.a.w. moet ik dan effectief de wijziging volgen of mag ik ook nog bouwen hoe het oorspronkelijk was?
Afmetingen bouw zouden dan 7m x 10m of 7m x 11m worden.