2

Is een verkavelingswijziging bindend?

Bouwer_87
Bouwer_87
#Bouwpartners · 7 jaren geleden

Beste,

Ik heb een bouwgrond op een hoek gelegen. Hierdoor dien ik een inpandige garage te hebben. Ik mag geen extra garage of tuinhuis. Max. afmetingen bouw 8m op 12.5m

Nu ben ik bij de gemeente geweest om te vragen of er toch iets mogelijk is waardoor ik meer opbergruimte kan maken voor grasmachine, diepvriezer, ... (Auto staat al in de garage) om zo ook een kelder te vermijden (kost enorm veel centen).

Besluit: ik mag max. 10m breed bouwen i.p.v. 8. Dit maakt dat ik 7m breed kan bouwen en naast de woning een carpoort van 3m kan maken. Auto staat onder dak, ik heb een grotere berging in huis en ik dien niet max. diep te bouwen.

Ik ben van plan om een verkavelingswijziging in te dien om dus mijn bouwplaats uit te bereiden van 8m naar 10m. De geemente heeft gezegd dat ik dan wel goed moet tekenen dat het om een bouw van 7m breed gaat en een carport (dus bijgebouw) van 3m.

Stel, deze wijziging wordt goedgekeurd... Is dit dat bindend? M.a.w. moet ik dan effectief de wijziging volgen of mag ik ook nog bouwen hoe het oorspronkelijk was?

Afmetingen bouw zouden dan 7m x 10m of 7m x 11m worden.

Alle reacties

0
Architect-expert Paul De Maesschalck
59 379 Architect
7 jaren geleden

Uiteraard is dit bindend.  Met een verkavelingswijziging pas je dus de bouwvoorschriften aan van je perceel en daar moet je je aan houden.  Je moet wel weten wat je wil, ga je het dan aanpassen of niet ?  En waarom laten aanpassen als je toch wil bouwen zoals het nu is ?

www.arcopolo.com

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer kiezen voor je renovatie? Dit moet je zeker weten

Een aannemer voor je renovatie? Ontdek alles over kosten, planning en tips voor een vlotte totaal- of deelrenovatie. Kies de juiste aanpak voor je project!

Lees meer

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

De vastgoedmakelaar: taken en kostenplaatje

Waarom zou je een vastgoedmakelaar inschakelen om je woning te verkopen? Ontdek wat je mag verwachten en hoeveel je voor de service betaalt.

Lees meer

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Is een interieurarchitect een meerwaarde voor jouw woning?

Waar de architect zich doorgaans meer bekommert om het exterieur, focust de interieurarchitect echt op details, afwerking van muren, vloeren,...

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag