3

Badkamervloer isoleren

Nicky_K89
Nicky_K89
#Isolatie · 7 jaren geleden

wij zijn bezig met het verbouwen van onze badkamer die zich boven een gemetste regenwaterput (rode potwelfsels) bevind, hebben al een dampscherm van roofing gebrand en wil als de nodige leidingen liggen de vloer ook isoleren. zit alleen met mijn handen in het haar om de beste oplossing te vinden. 

had eerst het idee om 5cm uitvulchape,8cm isolatieplaten, 6-7cm chape. maar zit dan met de vraag hoe de afloop van de douche moet gemonteerd worden aangezien ik met de vaste isolatieplaten zit.

als er betere opties zijn (ook aangezien de wachttijden om de chape te laten drogen vooraleer ik kan beginnen tegelen) hoor ik het graag.

voor de hand liggend zou zijn om gespoten pur te nemen maar ben er niet zo een fan, dus dat is de laatste optie die ik ga willen nemen.

mvg Nicky

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
7 jaren geleden

Leg de afvoer zodat die voor jou het beste uitkomt, plaats dan je uitvulchappe, ook al steekt de afvoer er niet volledig in plaats dan een laag isolatie van 4 cm ipv 8 cm en snij waar nodig de isolatie uit waar de afvoer nog boven de uitvulchappe uitsteekt, spuit vervolgens de opening die tussen de isolatie en de afvoer is, op met een beetje pur schuim, laat uitharden en snij vervolgens vlak met de isolatie af, plaats vervolgens een 2de laag isolatie van 4 cm dwars over de 1ste laag en je kan dan je chappe met chappenetten plaatsen

Succes

0
Nicky_K89
Nicky_K89
0 1 Verbouwer
7 jaren geleden

Bedankt voor de reactie,

hier kan ik mee verder :D. 

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie

Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.

Lees meer

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur

Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.

Lees meer

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Wat is de lambda-waarde van isolatie?

Er zijn verschillende materialen om te isoleren. Het grote verschil zit hem in de lambda-waarde. Wij lijsten de lambda-waarden van isolatie op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag