2

Weigering voorlopige oplevering

aurel
aurel
#Bouwpartners · 7 jaren geleden

Het gaat om een  blok van 7 nieuwbouwappartementen. Ik heb één appartement gekocht met een afzonderlijke garage en standplaats.Geen enkel appartement is reeds bewoond. Kan ik mijn voorlopige oplevering weigeren , indien de garage en standplaats nog niet afgewerkt zijn,of ook wanneer de gemeenschappelijke delen niet volledig afgewerkt zijn? Ik heb gelezen dat met de voorlopige oplevering niet kan weigeren , zonder de lift te kunnen testen. Is dat waar? Mijn vrouw is invalide en zit in een rolwagen hoe kan ik dan naar mijn appartement gaan als de lift niet werkt.

Groetjes

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3476 Andere particulier
7 jaren geleden· Bedankje ontvangen

De voorlopige oplevering van de gemeenschappelijke delen staat los van de voorlopige oplevering van privatieven.  Evenwel moet de lift werken om het volle genot van je appartement te hebben.  Een werkende lift impliceert ondermeer dat de noodknop werkt.  Contacteer de promotor dat je pas uw privatief voorlopig wil opleveren als de lift werkt, sluisdeuren afgewerkt zijn etc.  Kijk ook de tellerstanden na van de gemeenschappelijke tellers omdat die kosten voor de promotor zijn zolang geen enkel appartement opgeleverd is.  Daarna volgens de quotiteiten waarbij de promotor de quotiteiten van de niet opgeleverde appartementen betaalt.  Hou ook wat in de gaten of aannemers veel gemeenschappelijke electriciteit verbruiken.  Als ze werken in de privatieven moet privatieve electriciteit verbruikt worden.  

Garage en staanplaatsen kunnen apart opgeleverd worden.  Anders duidelijk de nog uit te voeren werken vermelden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Werkt je aannemer aan een uurtarief? Zo maak je goede afspraken

Aannemers werken soms aan een uurtarief in de plaats van een vast bedrag. Met deze tips vermijd je discussies over het aantal gepresteerde uren.

Lees meer

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Ga gratis naar Bouwbeurs Roeselare 2025

Op 1 februari opent Bouwbeurs Roeselare opnieuw de deuren. Dankzij Livios kan je gratis naar de beurs.

Lees meer

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Hoeveel kan je besparen met zelfbouwpakketten?

Bespaar tot 50% op bouwkosten met zelfbouwpakketten van Swipe Zelfbouw en Easykit. Ontdek hoe je kosten bespaart en kwaliteit garandeert.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag