2

Garantie schuifraam, ernstig gebrek

Wiks
Wiks
#Ramen en deuren · 6 jaren geleden

Hallo, 

Ik heb even een vraag over garantie van een schuifraam. We stellen 2.5 jaar na plaatsing een gebrek vast en we hebben 10 jaar garantie.

Ik het midden van van het vaste stuk raam is de middenbalk gezakt, hierdoor kan ons schuifraam maar half meer open. De technische dienst is gisteren geweest, mijn vrouw was thuis en heeft de uitleg mogen ontvangen:

Ze begrepen dat dit niet leuk was maar dit kon niet opgelost worden. Normaal maken ze indien een grote lengte zoals bij ons de middenste balk in de betonbalk extra vast, echter bij ons ging dit niet omdat wij gekozen hebben voor een ingebouwd screen. En weg waren ze... 

Ik kan hier natuurlijk niet mee leven. Zij hebben me deze screen zelf aanbevolen en verkocht, wat trouwens een peperdure optie was... .

Ik heb toen ik het nieuws hoorde onmiddelijk het bureau gebeld en zij konden enkel maar bevestigen. Dat ik me hier niet bij zou neerleggen wekte blijkbaar geen indruk. 

Iemand een idee welke opties ik heb? Te nemen stappen? Dit is toch echt niet normaal? 

Alvast bedankt, 

Alle reacties

0
Nick 61
Nick 61
222 1623 Andere professioneel
6 jaren geleden

Een paar foto's  zouden misschien al meer duidelijkheid geven van het probleem ,je kan altijd , indien het probleem niet opgelost wordt , je wenden tot de verzoeningscommisie van de bouw deze proberen dan om het in den minne te schikken. 

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

10 oplossingen om de zon buiten te houden, van budgetvriendelijk tot high-end

21 maart is Global Shading Day: het ideale moment om te bekijken hoe je oververhitting kan vermijden in huis. We geven je 10 mogelijke oplossingen.

Lees meer

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

In de kijker: duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor schaduw én licht

Ontdek hoe duurzame zonwering op zonne-energie zorgt voor koelte en sfeervolle verlichting, dag én nacht! Slimme innovatie voor je terras.

Lees meer

Een schuifraam voor meer comfort? Zo maak je de juiste keuze voor jouw woning

Een schuifraam voor meer comfort? Zo maak je de juiste keuze voor jouw woning

Een schuifraam zorgt voor extra daglicht en een directe toegang tot je terras. Lees meer over de soorten, materialen, prijs en extra opties.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag