Protestbrief
Beste
Begin juli 19 ben ik beginnen renoveren met achterkant van mijn woning. Ik heb hiervoor een aannemer aangesproken. De overeenkomst ging hij per mail versturen heb deze nooit ontvangen.
Er zou een garage en een living/keuken worden gebouwd. Bij de bouw van de ruwbouw werd al snel duidelijk dat de balken die hij gebruikt te smal waren en dat in de garage de houten balken gebruikte balken zijn die hij van ergens anders recupeerde.
Verschillende keren heb ik dit mondeling meegedeeld dat we twijfelde over de balken, maar de aannemer gaf aan dat geen probleem is en dat het stevig genoeg is. Ik heb toen mijn architect ingeschakeld, hij vertrok net met verlof en stuurde zijn student architect die foto's nam en een video maakte. Na het zien van de foto's heeft de architect onmiddelijk gevraagd om de samenwerking met aannemer te stopzetten. Gezien zijn slecht geleverde werk. Per mail heb ik gevraagd aan de aannemer om de werken te stopzetten gezien zijn geleverde werk en dat er een vertrouwensbreuk is.
Ondertussen heeft de aannemer een factuur gestuurd van 11 500. Heb bij de aanvang van de werken reeds 5300 gestort op zijn rekening.
De architect gaf aan dat we deze kunnen protesteren, ik nog aan het wachten op protestbrief en verslag.
-welke stappen kan ik nog ondernemen , moet ik nog een bouwexpert laten komen om de bouwfouten te laten vaststellen
-hoeveel tijd heb ik om protestbrief te laten opsturen.
-mag ik ondertussen een andere aannemer aanspreken , zodat hij de fouten kan rechtzetten en verder gaan met verbouwen van mijn woning ?