wat is de eenheid van uw X as? En als het eenheidsloos is (bv factor) zou je me dan een voorbeeld kunnen geven?
Het is idd. dimensieloos... Een voorbeeld stond toch in mijn tweede regel...
Lamba = 0,040W/m.K --> factor 2 --> 0,080m of 8cm isolatiedikte.
Gespoten PUR heeft een lambda-waarde van 0,026W/m.K, factor 2 geeft dan 5,2cm. En dikker dan factor 2,5 = 6,5cm heeft geen zin meer.
Dus met uw 11cm zit je al overdreven dik...
Meeste winst is te behalen bij de factoren vanaf 0,75 tot 1,5.
@ Keon,
Spijtig genoeg kan je dit niet zelf kiezen of dit dimensieloos is of niet. Vandaar waarschijnlijk de vraag van @ gvg om jou te testen.
Het gaat hier om W/K en dit komt omdat je in dimensies van je formule m vermenigvuldigt met W/mK => waar steeds de dimensie W/K uit volgt.
In elk geval gefeliciteerd om hier zo veel FAKE informatie te vermelden. Het zag er in ieder geval heel mooi uit!
Maar misschien nog iets beter je antwoorden camoufleren om niet ontmaskerd te worden ... als "valse" of "verkeerd gecatalogeerde" ANDERE PROFESSIONEEL op deze website.
En ... misschien heeft de wetgever in verschillende landen een ander zicht hoe hij de energietransitie in goede banen leidt. Vandaar dat Vlaanderen hier misschien minder voeling mee heeft dan andere regio's in andere landen. Waarschijnlijk heeft Vlaanderen andere prioriteiten naar meer onafhankelijkheid ... dan naar een betere energiehuishouding ... en dan maar wenen waarom we minder geld van Europa in de wacht slepen ...
Dus uw conclusie over de EPB-waarden in verscchillende landen zou kunnen verschillen van de waarheid ...
Ik moedig je heel hard aan om hierover nog wat bij te leren en wat ervaring op te doen!