Welk type isolatie is best voor na-isoleren van spouw
Kiezen voor parels of voor wol, wat is best?
Welk type isolatie is best voor na-isoleren van spouw
Kiezen voor parels of voor wol, wat is best?
EPS-isolatieparels geeft wel de grootste zekerheid voor wat zijn isolerende eigenschappen betreft. Wordt onder lichte druk tesamen met een kleefstof in de spouw gespoten. Ook voor hoogtes tot 20m aan de regenzijde. Is niet bij geglazuurde gevelstenen te gebruiken of indien gevel geschilderd met een niet-dampdoorlatende verf (risico op vorstschade aan de regenzijde).
Bij gebruik van minerale wol zal men deze met siliconen bespuiten zodat deze geen water opslorpt, maar het blijft toch een risico aan de regenzijde. Ik heb voor EPS parels gekozen en na 5 jaar nog steeds tevreden.
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Je dak isoleren is de snelste stap naar een energiezuinige woning. Maar op welke premies heb je recht en wat is de prijs van dakisolatie?
Lees meerGa je isoleren? Ontdek de prijzen, premies en de materialen. Maar ook: hoe dik moet je isoleren en hoe moet je dak, vloer en (spouw)muren isoleren?
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen