2

Registratie tarief

Ann zELZA
Ann zELZA
#Regelgeving · 4 jaren geleden

Mijn vriend en ik gaan samen een huis kopen. 

Momenteel hebben we elk ons eigen huis .

Ik ga mijn huis verkopen, hij gaat het behouden .

Ik denk dat ik dan 6% registratie betaal en hij 10% .

Wat zal in ons geval het tarief zijn? 6 of 10%? Of ander?

Bedankt voor de info .

Alle reacties

0
Patrico
Patrico
135 1470 Andere professioneel
4 jaren geleden

Slechts één adres voor een sluitend antwoord: je notaris.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Voorstel om registratierechten in Brussel te verlagen

Voorstel om registratierechten in Brussel te verlagen

De registratierechten in Brussel zijn sinds januari de hoogste van België. Team Fouad Ahidar (TFA) pleit voor een daling van de registratierechten.

Lees meer

Dit zijn de plannen van de nieuwe federale regering: “Warmtepompen blijven aan 6% en energiecontracten moeten leesbaarder worden”

Dit zijn de plannen van de nieuwe federale regering: “Warmtepompen blijven aan 6% en energiecontracten moeten leesbaarder worden”

De nieuwe federale regering heeft haar plannen bekendgemaakt. Ze zetten in op de energietransitie en het beter beschermen van de consument.

Lees meer

Brussel verbiedt nieuwe mazoutketels en verwelkomt dynamische energiecontracten

Brussel verbiedt nieuwe mazoutketels en verwelkomt dynamische energiecontracten

Sinds 1 juni is er in Brussel een verbod op nieuwe mazoutketels. Daarnaast kunnen huishoudens er sinds kort dynamische energiecontracten afsluiten.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag