Kan ik een bouwgrond omzetten naar landbouwgrond ?

7

Kan ik een bouwgrond omzetten naar landbouwgrond ?

Woneninnatuur
Woneninnatuur
#Budget · 4 jaren geleden

Om het naastliggende kavel (26m. bouwgrond), mijn eigendom, te vrijwaren van bebouwing of betonnering, wens ik dat om te zetten in landbouwgrond.

Welke is de daartoe te volgen procedure ?

Alle reacties

0
RodeRidder
RodeRidder
237 1896 Bouwer
4 jaren geleden

Wat is de bedoeling hiervan? Als dit je eigen grond is laat je die gewoon onbebouwd of bewerk je die. Simpel toch? 

Bestemming wijzigen kan m.i. niet omdat dit vastgelegd wordt in het bestemmingsplan en dat heeft geen betrekking op individuele percelen maar volledige zones. 

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
4 jaren geleden

Kan je niet elk jaar een extra belasting betalen, omdat je het niet bebouwd. Of een bouwvergunning aanvragen voor een miniatuur huisje. Gewoon de maten micrometers zetten :-)

0
kas
kas
261 2197 Andere professioneel
4 jaren geleden

Plant bomen 

0
Woneninnatuur
Woneninnatuur
0 3 Andere particulier
4 jaren geleden

Bomen staan er al. Gaan ze goed vinden op het kadaster...

Toch bedankt.

0
Woneninnatuur
Woneninnatuur
0 3 Andere particulier
4 jaren geleden

Bedoeling is dat het voor altijd onbebouwd blijft ten gunste van het milieu... en om aan de ''Activeringsheffing'' te ontsnappen.

Dat het wel kan, weet ik van iemand wiens buurman het ook deed (jaren terug) om er serres te plaatsen. Naar het schijnt moeten de buren dan voor goedkeuring ''tekenen''. Maar ik denk niet dat de procedure zo eenvoudig is...

Dank voor uw reactie.

0
Woneninnatuur
Woneninnatuur
0 3 Andere particulier
4 jaren geleden

Fantastisch en leuk idee, maar ik vrees dat het gemeentebestuur geen vergunning zal afleveren voor een kabouterwoning...

Zijn er daarvan al precedenten, dat u weet ?

Bedankt voor uw reactie.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu
Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Een huis kopen: met deze formules hou je het betaalbaar

Een huis kopen: met deze formules hou je het betaalbaar

Kandidaat-kopers staan voor heuse uitdagingen, want hoe blijft een huis kopen nog betaalbaar? Ontdek alternatieven zoals lijfrente en huurkoop.

Lees meer

Welke lening om je woning te renoveren? VEKA lanceert de Kredietzoeker

Welke lening om je woning te renoveren? VEKA lanceert de Kredietzoeker

Ontdek hoe de Kredietzoeker van VEKA je helpt de beste lening te vinden voor je woningrenovatie. Krijg eenvoudig en snel inzicht in je kredietopties.

Lees meer

Dit zijn de duurste huizen en appartementen van 2024

Dit zijn de duurste huizen en appartementen van 2024

Benieuwd naar het duurste huis van 2024? En welke wijken het meest gegeerd zijn door huizenjagers? Immoweb deelt haar cijfers.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag