4

Krakend kozijn/ raam HELP!

Lisa Ted Dp
Lisa Ted Dp
#Isolatie · 3 jaren geleden

Sinds een paar maanden kraakt het raam/kozijn heel erg. 

Het is een kunststof kozijn met dubbelglas (eerste generatie). Het zit er al tijdje in, dus aankloppen voor slecht zetten is niet het geval (+-15 jaar oud). 

Het raam maakt een heel hard krakend geluid alsof er steeds iets tegenaan knalt, maar dat is niet het geval. Als je het raam aanduwt krijg je overigens hetzelfde geluid. Het lijkt alsof het glas een beetje los zit (?)

Het raam kan overigens niet open (vastzittend raam). 

De andere ramen (zelfde tijdperk) hebben hier overigens geen last van. Wie o wie kan mij helpen met dit probleem? Wie weet wat het is en wie kent eventueel iemand om hier wat aan te doen? Nieuwe kopen is budgettechnisch op het moment niet echt een optie, maar gezien de staat hopelijk ook niet nodig!

Paar punten: het is niet de verwarming die tikt en het is niet alleen bij temperatuur wisselingen of als het nacht wordt :)

Ik hoor graag jullie suggesties!

Alle reacties

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Hier ga je niemand vinden die je raam kan herstellen.

Dus zoeken via google op een hersteller dicht in je regio.

0
Feter
Feter
112 1424 Andere particulier
3 jaren geleden

Ik denk eerder dat de TS een oplossing zoekt om het zelf te doen. Mijn vermoeden is dat het raam nu klem zit, doordat er in de loop van de tijd de muur een beetje verbrokkelt is. Hoe dat op te lossen wordt een beetje moeilijk op afstand. Misschien kan je daar gericht op googleën, merk/type/jaar

0
ludo segers
ludo segers
120 1562 Andere particulier
3 jaren geleden

Verwijder de glaslatten, misschien zie je dan al iets of je glas verschoven is ofzo?? 

Pas op dat je glas er dan niet uitvalt..

Desnoods haal je het glas eruit, mogelijks krijg je de kader dan wel open.en plaats het glas deskundig terug.

0
Hugo C.
Hugo C.
353 2291 Bouwer
3 jaren geleden

Het is iets eigen aan ramen in kunststof. Nu, recent met de hevige wind, komt er druk op het glasoppervlak en zullen de kunststofelementen wat bewegen tov elkaar. Vandaar een licht schurend geluid.

Maar ik heb de indruk dat dat ene raam meer lawaai maakt. Is er een rolluik?

Als je de dubbele beglazing kunt bewegen of hetzelfde kunt  ensceneren betekent dit dat de dubbele beglazing te dun is of er verkeerde glaslatten zijn geplaatst om het glas te bevestigen in het raam.

Dan zijn er 3 mogelijkheden:

- De spleet tussen glaslat en glas spuit u op met transparante siliconen (goedkoopst). Glas eerste goed opspiëen  tussen glaslat en glas zodat het glas goed tegen het raamprofiel drukt aan de buitenzijde.

- U laat 4 bredere glaslatten maken met de juiste maat

- u plaatst een dikkere dubbele beglazing

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Wat is de prijs van vloerisolatie?

Voorkom warmteverlies door een goede vloerisolatie. Benieuwd naar de prijs van vloerisolatie, de terugverdientijd en welke premies je kan aanvragen?

Lees meer

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Isoleren in de zomer: slimme zet voor een lagere energiefactuur in de winter

Door in de zomer je woning te isoleren, kan je in de winter genieten van een warm huis en een lagere energiefactuur. Ontdek hoeveel je kan besparen.

Lees meer

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Je muren isoleren: 3 opties en hun voor- en nadelen

Wie de muren van een bestaande woning wil isoleren, heeft drie opties: naast isolatie aan de buiten- of binnenzijde kan je ook de spouwmuur opvullen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag