Vervanging Masser Ventac
Heeft iemand ook dit systeem van elektrische verwarming dat heel veel energie verbruikt ?
En door wat kan dit vervangen worden zonder al te veel breekwerk in de woning ?
Vervanging Masser Ventac
Heeft iemand ook dit systeem van elektrische verwarming dat heel veel energie verbruikt ?
En door wat kan dit vervangen worden zonder al te veel breekwerk in de woning ?
Is waarschijnlijk zelfde als bij mij. Er zou ergens een centrale ventilator staan die lucht aanzuigt van buiten en deze via buizen in de vloer naar de verschillende convectoren blaast. Bij mij draait de ventilator op 220V en de weerstanden zijn aangesloten op 380V.De ventilator heb aangesloten op een smartstekker zodat ik die via smartphone kan uitzetten als de verwarming uit staat.
De convectoren worden door aparte thermostaten gestuurt. Ik zou deze moeten vervangen door programmeerbare thermostaten zodat ik ‘s nachts de temp automatisch lager is.
Om zeker te zijn heb ik eens nazicht gevraagd aan Masser (+/- €200) waarbij de stoffilter en geluidsdemper vervangen werden.
Zo ben ik te weten gekomen hoe mijn systeem werkt.
Navraag bij verschillende bronnen heeft mij geleerd dat ik eerst en vooral mijn woning degelijk moet isoleren en indien fincieel mogelijk zonnepanelen installeren.

Elektriciteit plaatsen of renoveren? Ontvang gratis offertes!
Ontdek de beste vakmensen uit de buurt. Vergelijk gratis en zonder verplichtingen offertes voor jouw elektriciteitswerken.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Je energieleverancier inlichten bij verhuis, scheiding of overlijden? Ontdek hoe je de meterstanden doorgeeft met een energieovernamedocument.
Lees meer
Elektriciteit leggen? Ontdek tips voor je elektriciteitsplan, aansluiting, keuring, keuze van leverancier en hoe je kan besparen op je verbruik.
Lees meer
Alles over de keuring van elektriciteit: wettelijke eisen, frequentie, kosten en waarom een elektrische keuring essentieel is voor je veiligheid.
Lees meerVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen