Bedankt. Ik leer steeds bij door uw hulp.
Toekomstgericht zou ik persoonlijk nu niet meer voor een gastoestel kiezen maar eerder voor een warmtepompboiler (prijzig) of een gewone elektrische boiler (goedkoop).
Met een warmtepomp komt er een buiten-unit en binnen-unit om de hoek kijken en het bijbehorende geluid van de grote ventilator en compressor.
Niet dus.
Echter in uw geval waarbij je toch al een gastoestel gaat gebruiken voor de verwarming zou ik zeker ook overwegen om een gecombineerd toestel te nemen waarbij je vanuit hetzelfde toestel zowel de verwarming bedient als de productie van warm water.
Je hoeft dan geen aparte boiler te voorzien, geen op gas en geen op elektriciteit. Alles uit één en hetzelfde wandtoestel van het gesloten condenserende type.
Dat ken ik niet. Geen boiler nodig en rechtstreeks een warmwaterleiding uit de gascondensatiewandketel die warm water levert aan de waterbesparende douche sproeikop.
Mijn dochter is nu ook tevreden met vertikale gasradiatoren in de plaats van vloerverwarming.
Persoonlijk verkies ik ook geen vloerverwarming, omdat wanneer er een storing optreed of lek onder de vloer men alles moet openbreken. Dit is niet zo bij gasradiatoren die rechtstreeks bereikbar zijn.
Betekent dit dat er zowel een pompgroepje is voorzien voor het warme water van de vertikale gasradiatoren en nog een pompgroepje voor het rechtstreekse warme water voor de besparende douche sproeikop?
In de zomer slaat dat enkel aan bij gebruik van warm water zonder dat daarbij ook het cv water wordt verwarmd.
Dit klinkt goed. Ik zal de installateur hier uitleg over vragen.
grtz,
gilberto