VLABEL bijkomende rechten hoogenergetische renovatie
Op 26/3/2025 ontving ik van VLABEL een schrijven waarin vermeld staat dat ik mijn EPC bouw voor 29/4/2025 moet indienen. Deze is laattijdig ingediend. Indien ik dit niet zou overmaken zou ik aanvullende rechten en belastingsverhoging moeten betalen via aanslagbiljet. Mijn ex vriendin met wie ik de woning destijds kocht, kreeg dezelfde brief. Echter zijn wij 2 jaar na aankoop uit elkaar gegaan. Ik heb haar uitgekocht waardoor de woning volledig op mijn naam staat. Gezien deze relatie is gestopt, zijn veel projecten inzake hoogenergetische investeringen tijdelijk on hold gezet wegens financieel moeilijk. Kan ik in dezen een verlenging krijgen ? Ik ben heden bezig met de laatste zaken te regelen, de EPB startverklaring werd reeds ingediend en binnen dit en twe maanden zou de EPB verslaggeving ingediend worden. Ik kan dus een EPC bouw bekomen, maar kreeg slechts een maand tijd, vermeld in de brief. Via de website van de Vlaamse Overheid stond overigens vermeld dat ik inzake laattijdig indienen EPB een aangetekend schrijven zou ontvangen ter aanmaning, doch dit heb ik nooit ontvangen.
Stuur ik heden best een aangetekend schrijven met mijn situatie? Op wat kan ik mij baseren? Alvast dank

.png?w=760&auto=format&ar=4%3A3&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&corner-radius=10&mask=corners&lossless=true&s=15eb450ae03ff0cfbd549ee62ae9dc6b)