Nieuwe openbare aangelegd, ligt 1.5 cm hoger dan mijn dorpel. MAG DIT?

0

Nieuwe openbare aangelegd, ligt 1.5 cm hoger dan mijn dorpel. MAG DIT?

Nathaliedc
Nathaliedc
#Regelgeving · 6 maanden geleden

Er is een nieuwe weg aangelegd voor mijn deur. Er zijn 3 afvoerputjes voorzien (voor een weg van ongeveer 500m). Goten zijn er niet, al het regenwater loopt gewoon van de weg in de voortuinen. Als het een felle bui is staan die blank. Mijn grootste zorg is dat mijn dorpel 1.5cm lager ligt dan de weg, tot nu toe is er nog maar 1 serieuze bui van 2 uurtjes geweest en toen was het nog enkele mm of het water was mijn huis binnengelopen. Weet iemand of dit zomaar kan... dat ze geen rekening houden met een woning die ouder is dan 100j en die weg zo hoog leggen?

Voordien was het een zandweg!

Alvast bedankt voor een eventuele reactie.

Alle reacties

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Waarom wordt het verbod op nieuwe stookolieketels uitgesteld in Wallonië?

Waarom wordt het verbod op nieuwe stookolieketels uitgesteld in Wallonië?

Nieuwe stookolieketels zouden in 2025 verboden worden in nieuwbouw in Wallonië en vanaf 2026 in bestaande woningen. Maar dit verbod wordt nu uitgesteld.

Lees meer

Wat met vervuilde bodems na de deadline van het Promaz-fonds?

Wat met vervuilde bodems na de deadline van het Promaz-fonds?

De deadline voor registratie bij het Promaz-fonds voor een tegemoetkoming bij een bodemsanering loopt af op 28 februari 2025. Maar wat na die datum?

Lees meer

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Aantal vergunningen voor nieuwbouw en renovatie op laagste peil in jaren

Het aantal vergunningen daalt voor nieuwbouw, renovatie en sloop en heropbouw. Vlaamse regering wil maatregelen: “Snellere vergunningen zijn nodig.”

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag