Kan ik een elektrische boiler parallel aansluiten met mijn boiler die in mijn cv ketel zit ingebouwd

4

Kan ik een elektrische boiler parallel aansluiten met mijn boiler die in mijn cv ketel zit ingebouwd

AlexNeerp
AlexNeerp
#Sanitair · 12 jaren geleden
Ik heb me een boiler op elektriciteit op de kop kunnen tikken ,daar ik veel energie naar straat stuur van mijn zonnepanelen zou ik deze parallel willen aansluiten op mijn bestaande installatie ,een cv ketel op mazout met ingebouwde boiler . kan dit ,hoe doe ik dit ,heb ik extra accessoires nodig .

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3501 Andere particulier
12 jaren geleden
Maak er een "of" installatie van: sluit je eclectische boiler aan op een willekeurig punt van de warmwaterleiding (liefst in de buurt van de veelvuldige kleinverbruiker van warm water) en zet op de koudwatertoevoerleiding een makkelijk af te sluiten kraan. Vervang indien nodig de afsluitkraan van de koudwatertoevoerleiding van je mazoutboiler. Navenant je of de koudwaterkraan van de boiler respectievelijk de mazoutboiler openzet produceer je warm water met het ene respectievelijk het andere systeem. k Heb dit jarenlang zo gedaan: in de winter warm water op stookolie en in de zomer warm water electrisch.
0
bb123
bb123
0 1 Verbouwer
8 jaren geleden

hebt u dit reeds geinstalleerd en zoja hoe juist, 

wij zijn van plan onze mazoutketel te verwijderen, een electrische doorstromer te plaatsen voor sanitair warm water (na onze zonneboiler)  en dan  denken we aan elektrische boiler voor centrale verwarming

het sanitai warm water lijkt me simpel op te lossen, het centrale verwarming gedeelte weet ik niet goed wegens dit ook "vuiler" water is is een doorstromer af te raden maar is een boiler van 100 l of minder misschen voldoende? om de centrale verwarming op te warmen ? of soort warmtewisselaar?

0
Kris M
Kris M
594 3501 Andere particulier
8 jaren geleden

Een electrische doorstromer voor warm water vereist een stroomaansluiting van 15 a 25 kWh voor een al met al matig debiet.

Uw huis verwarmen met een electrische boiler zou in theorie lukken als je een BEN woning hebt maar dan doe je niet de omweg van de boiler:  een gewone brander levert 20-30 kWh (heb je nodig in de winter in gewone huizen) terwijl een boiler op z n gemak opwarmt met 2-3 kWh.  Vuistregel is simpel: vermenigvuldig uw jaarlijks mazoutverbruik met 10 om de grootte van de electriciteitsfactuur in te schatten:  2000l komt overeen met 20.000kWh of zo n 4.000€ per jaar.  Uw boilercreativiteit zal u bibberwinters opleveren.

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

Van verwarming tot ventilatie. Ontdek alles wat je moet weten over energie in ons gratis magazine ‘Mijn Energie’

De mogelijkheden zijn de laatste jaren enorm toegenomen, waardoor het moeilijker wordt om de juiste keuze te maken voor jouw woning. In dit magazine helpen we je graag op weg.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Zo filter je regenwater: van werking, soorten filters tot de prijs en het onderhoud

Zo filter je regenwater: van werking, soorten filters tot de prijs en het onderhoud

Regenwater kan je recupereren als je het eerst filtert. Welke regenwaterfilters zijn er? Hoe onderhoud je een filterset en wat is de prijs?

Lees meer

Douchen met regenwater: mag het en waarop moet je letten?

Douchen met regenwater: mag het en waarop moet je letten?

Regenwater kan je gebruiken voor een aantal huishoudelijke taken, maar mag je ook douchen met regenwater? En waar moet je dan op letten?

Lees meer

Stinkt het regenwater uit je regenwaterput? Dit kan je doen bij geurhinder

Stinkt het regenwater uit je regenwaterput? Dit kan je doen bij geurhinder

Heeft het regenwater een troebele kleur of vind je dat het regenwater stinkt? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Wij lijsten ze voor je op.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag