6

spouwmuurisolatie bungalow

Ann zELZA
Ann zELZA
#Isolatie · 10 jaren geleden

Ik geraak er niet uit wat voor mijn bungalow de beste keuze zou zijn. Neopixels of inblaaswol Supafil? Ik heb verschillende offertes en elke vertegenwoordiger verdedigt zijn eigen produkt. Wie kan hier een neutraal antwoord op geven? Dank, Ann

Alle reacties

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
10 jaren geleden
Als 6 cm PUR zoveel isoleert als 10 cm parels of inblaaswol is het steeds aan te bevelen om te isoleren met een zo laag mogelijke lambda waarde van 0,023 of lager. Indien je gevelstenen vocht doorlaten dan zal je isolatie ook nat worden. Een natte isolatie isoleert niet meer. Een bijkomend probleem is de dampdoorlaatbaarheid van je isolatiemateriaal. Door het verschil in dampdruk tussen binnen en buiten kan je best zo dampdicht mogelijk na-isoleren om geen interne condensatie te krijgen. Vochttransport = energieverlies. Rotswol, vlokken en parels zijn 100 % dampopen. PUR en PIR schuim hebben een dampdiffusieweerstand van ± µ 3,3 op een dikte van 6 cm. Als je hierover meer wil weten kan je het handboek lezen op www.humida.be of een opleiding “vochtbeheersing tegen 2020” volgen bij Syntra. Groeten Vochtadvies Docent bouwfysica
0
Ann zELZA
Ann zELZA
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden
Sorry, dit klinkt allemaal mooi maar dit antwoord is voor mij veel te professioneel. Ik wil alleen weten wat ik het best kies, NeoPexils of inblaaswol. Kan daar een eenvoudig antwoord op gegeven worden?
0
Martine1
Martine1
0 1 Andere particulier
10 jaren geleden

Ik zelf heb al goede ervaringen gehoord met isoparels. Maar durf het zelf niet aan omdat ik maar 3 spouwmuren heb en bang ben dat de vierde steense muur condens gaat vertonen, omdat dit dan de koudste muur wordt. Maar volgens de firma kan dit niet gebeuren omdat de isoparels ook ademend zijn. Kan iemand hier ervaringen van delen?

zoals je zegt Ann, het is een ingewikkelde materie

0
Vochtadvies
Vochtadvies
79 502 Architect
10 jaren geleden

Isolatie produceert geen vocht.  Je kan dus ook geen vochtproblemen maken door muren te isoleren, ook al kan je niet alle muren isoleren.  Een vochtprobleem kan je ook niet oplossen door te isoleren.
Dit moet je bij de oorzaak aanpakken.

Als 6 cm PUR zoveel isoleert als 10 cm parels of vlokken, waarom dan voor parels kiezen?

Groeten
Vochtadvies

0
kurt42
kurt42
0 2 Verbouwer
10 jaren geleden

Hoi

Hier gekozen voor supafil glaswol , naar mijn mening super produkt indien spouw 5 cm of breder is

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu
Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Dakisolatie plaatsen? 7 fouten die je absoluut moet vermijden

Deze zeven fouten moet je absoluut vermijden bij het plaatsen van dakisolatie.

Lees meer

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Je zolder isoleren? Dit stappenplan is een garantie op succes

Ga jij je huis energiezuinig renoveren? Dan is je zolder de perfecte plaats om te beginnen. Met dit stappenplan isoleer je je zolder in vijf stappen.

Lees meer

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Offerte voor isolatie aanvragen? Zo ga je te werk

Ontdek alles over een offerte voor isolatie: de prijs, premies, aandachtspunten en tips om offertes te vergelijken.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag