5

Verwarming bijvullen en ontluchten

SvenVDB
SvenVDB
#Verwarming & koeling · 10 jaren geleden

Beste,

wij hebben in ons huis 3 van 6 verwarmingen die slechts lichtjes en gedeeltelijk verwarmen. Volgens mij zit er te weinig water in, want als ik deze ontlucht komt er heel veel lucht uit en uiteindelijk geen water..

Ik zou dus willen bijvullen, maar kan niet goed terugvinden welke kraan ik moet gebruiken om bij te vullen.

Ik heb enkele foto's getrokken, kan iemand mij hiermee helpen? De ketel is trouwens nog maar een jaartje of twee oud..

De barometer staat de zwarte pijl onder de 1 en de rode op 1.5

Van het type Bulex RS 100.

Alle reacties

0
Chico
Chico
0 4 Andere professioneel
10 jaren geleden
Dag Sven, Ik zie op uw foto's niet goed waar de vulling zit, maar er moet een flexibel zijn met aan de twee uiteinde een afsluitkraan. Zie op Google afbeelding vulset cv. mvg, LURISA * VERWARMING * SANITAIR * BADKAMERS * VENTILATIE * Tel: 0468/16 13 18 E-mail: lurisa@telenet.be Keinkesstraat 47 3600 Genk
0
Bruno 9308
Bruno 9308
12 55 Andere particulier
10 jaren geleden

Die Bulex is je ketel niet maar je verwarm + stockagevat voor je sanitair warm water. Als je de lucht uit je radiatoren laat terwijl er nooit water uitkomt, dan moet je waterdruk in je verwarmingssysteem nu op 0 staan en dan verwondert het me dat je ketel nog wil aanslaan. Een moderne ketel zou dat in principe niet meer mogen doen. Denk dat je er best iemand bijhaalt die er een beetje verstand van heeft.

0
Bruno 9308
Bruno 9308
12 55 Andere particulier
10 jaren geleden

Nog iets. De installatie van je Bulex is niet conform want tussen de veiligheidsklep + expansievat en de Bulex zit een afsluiter. Indien je beide sanitaire afsluiters dicht draait en dan gaat verwarmen, kan je Bulex ontploffen. Hou die dus ten allen tijde open tenzij op een ogenblik dat opwarming niet mogelijk is (ketel uitgeschakeld, elektrische opwarmweerstand uitgeschakeld), iets wat zich dus enkel zou voordoen op het ogenblik dat je aan de installatie werkt.

Denk niet dat zo'n dingen nooit ontploffen. Heb er ooit één van 50 liter dwars door een dak weten gaan om 80 m verder terug ter aarde te vallen.

0
Selfmatic zelfbouw met begeleiding
0 2 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste,

Het witte ronde toestel van Bulex is een boiler voor het warm water, dit heeft weining te maken met je verwarmingsinstallatie.

Het beige vierkante toestel, is je verwarmingsketel, hierop zullen de leidingen vertrekken naar de radiatoren.

Probeer te achterhalen  welke leidingen je saninitair koud water is ( de leiding die van de waterteller komt, al dan niet rechtstreeks).

Hierop met een aftakking of verbinding zitten welke naar de de leiding van je verwarming gaat, hierop staat één of 2 kranen.

Draai deze open en op het rode expansievat ( achteraan in de hoek) kan je de druk aflezen, deze moet normaal op 1,5 staan.

draai de kranen zeker terug dicht als de druk op 1,5 bar staat.

Je gaat nadien nog één of 2 keer de lucht moeten aflaten op je radiatoren en een beetje moeten bijvullen.

Draai de rode kranen bovenaan de boiler ( witte bulex)nooit dicht!

https://www.youtube.com/user/SelfmaticNL

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Vloerverwarming plaatsen? Ontvang gratis offertes!

Laat vloerverwarming installeren door experts en ontdek de voordelen voor jouw woning. Vraag gratis offertes aan!

Offertes aanvragen
Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Vraag gratis offertes aan voor een nieuwe condensatieketel

Laat een zuinige condensatieketel plaatsen door ervaren professionals. Vraag nu gratis en vrijblijvend offertes aan.

Offertes aanvragen

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: zo vaak moet je je ketel onderhouden

Verplicht onderhoud voor verwarmingsketels: zo vaak moet je je ketel onderhouden

Het onderhoud van je verwarmingsketel is wettelijk verplicht. Ontdek hoe vaak je je stookolie- of gasketel moet laten controleren en wat de prijs is.

Lees meer

Wat is de verwarming van de toekomst?

Wat is de verwarming van de toekomst?

Verwarmingsexpert Patrick O ziet de warmtepomp als de verwarming van de toekomst. Al zijn er nog heel wat uitdagingen.

Lees meer

Nieuwe verwarmingstoestellen: van slimme pelletkachels tot stille warmtepompboilers

Nieuwe verwarmingstoestellen: van slimme pelletkachels tot stille warmtepompboilers

Van slimme pelletkachels, stille warmtepompboilers tot energiezuinige radiatoren. Ontdek deze nieuwe verwarmingstoestellen voor je woning.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag