buitengevel isolatie en ramen plaatsen
buitengevel isolatie en ramen plaatsen
Alle reacties
Uiteraard eerst de ramen.
En gezien je langs buiten wil isoleren (je muur wordt dus dikker en schuift eigenlijk op naar buiten) ga je hoogstwaarschijnlijk ook nieuwe venstertabletten -die verder naar buiten uitsteken- moeten vervangen onder jouw ramen.
80 cm onder de maaiveldzone ?? Bedoel je dat je tot onder de begane grond moet isoleren?
(Sorry hoor TS, wil je topic niet kapen maar wil ook graag wat extra uitleg bij die tip)
Wil je een beetje energieneutraal je woning aanpassen of verbeteren dan is het noodzakelijk om inderdaad tot -80 cm onder de verharding te isoleren.
Het niet isoleren onder de maaiveldzone kost je € 13 / lopende meter per jaar, aan de huidige kostprijs.
Infrarood kan je dit energieverlies zeer duidelijk zien.
Groeten
Vochtadvies
Dag ingrid,
Eerst je ramen, dan de isolatie. Op die manier kan je aannemer de overgang muur-ramen het best afwerken.
Interessant leesvoer, ook al vertrekt dit artikel van het scenario dat je je ramen niet vervangt: Gevel na-isoleren: wat met je ramen en dak?

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie
Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.
Lees meer
Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur
Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen