Perfecte afdichting dampscherm
Perfecte afdichting dampscherm
Alle reacties
Alle tapes zijn thermoplasten. Deze thermoplasten hebben de eigenschap dat ze plastisch worden bij warmte. Hierdoor onthechten deze tapes na een tijd en geeft een herhaalde Blowerdoor proef slechte resultaten na 5 of 10 jaar (WTCB).
Indien je de naden dichtlijmt met Reaxyl ZX-290, de open dankanten afsmeert met Reaxyl Dampseal voorkom je deze problemen. Met Reaxyl Terpro kan je grote vlakken, muren en plafonds eenvoudig dampdicht afwerken.
Groeten
Vochtadvies
Ok bedankt voor de info! Ik zal dan inderdaad geen dampscherm hangen rond de horizontale balken. Die Reaxyl ZX-290 interesseert me wel omdat ik een deel zou gaan bekleden met gyproc en dit dus tientallen jaren in orde moet blijven. Waar kan ik dit product kopen, winkel of internet? Bestaan er gelijkaardige producten?
Groeten

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’
Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’
In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.
Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.
Lees ook

Spouwmuurisolatie: voor- en nadelen, soorten materialen, prijs en premie
Spouwmuurisolatie is een snelle en goedkope manier om je muren extra te isoleren. Ontdek de voor- en nadelen, soorten isolatiematerialen, prijs en premie.
Lees meer
Buitengevelisolatie: de opties om na te isoleren via je buitenmuur
Koppel een lager verbruik aan een nieuwe look voor je gevel met buitengevelisolatie. Er zijn verschillende manieren om de buitenmuren extra te isoleren.
Lees meerOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen