Elektricien zegt dat offerte niet rechtsgeldig is - voert werken uit zonder certificaat
Hallo,
Een ganse tijd geleden zijn we begonnen aan een verbouwing met een elektricien.
Die beweerde dat hij ook sanitair, chauffagewerken en verplaatsen condensatieketel voor zijn rekening zou nemen.
Een offerte werd ons per mail gestuurd - wij hebben die ondertekend teruggestuurd en wat posten geschrapt (ongeveer de helft van de offerte werd geschrapt) + poutrell werd toegevoegd.
Er werd aan de werken begonnen - mondeling werd nogmaals bevestigd welke werken niet moesten worden uitgevoerd - voorschotfacturen werden altijd netjes betaald.
De laatste facturen hebben we geprotesteerd wegens onredelijke bedragen.
Ondertussen is alles in een triestige en onveilige staat achtergelaten (geen aarding, elektriciteitskast is een rommeltje, geen afzuiging voor de condensatieketel (CO dwarrelt er prettig rond), niets werd afgewerkt, ..
Wij zijn al bezig met advocaten, maar ik vroeg me toch af of we ergens klacht kunnen indienen tegen deze cowboy.
Na heel wat opzoekingen ben ik erachter gekomen dat sanitair, chauffagewerken en verplaatsen condensatieketel gereglementeerde beroepen zijn, waar een certificaat voor nodig is. Als ik opzoekingen doe in de KBO vind ik enkel terug dat ie elektrotechnische installaties mag uitvoeren....