Privatisering weg maakt doorgang heel moeilijk: wat doen?

2

Privatisering weg maakt doorgang heel moeilijk: wat doen?

extra
extra
#Ontwerp · 10 jaren geleden

Hallo, De openbare weg lag in de jaren 60 over een brugje en dan vervolgens linksaf voorbij de eigendom van de gebuur. Door het zwaarder en toenemend verkeer , is er een nieuwe weg aangelegd voor het brugje dat een drietal KM verder de oude weg vervolgd. De vroegere eigenaars hebben dat geprivatiseerd door het plaatsen van muurtjes met poortje ,palen met draad. De huidige eigenaar heeft het nu volledig afgesloten met een nieuwe gesloten poort. Volgens het kadaster is dit nog altijd de openbare weg zoals in de jaren 60. Het adres op de koopakte van mijn eigendom is dan ook onveranderd gebleven .Voor het oprijden naar mijn eigendom met aanhangwagen is dit nu heel moeilijk,,omdat het achteruit moet gebeuren,omdat ik op mijn eigendom niet kan omdraaien. Voor een vrachtwagen lukt dit nu helemaal niet meer.Als ik de buren zeg dat dit nog steeds openbare weg is voor iedereen, zeggen ze gewoonweg, wij beschermen onze eigendom.Mijn vraag is,waar kan ik terecht om dit in oorspronkelijke staat te krijgen? Dank bij voorbaat. MVRG luc

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3495 Andere particulier
10 jaren geleden

Heb je de situatie nagetrokken bij de gemeente?  Uw beschrijving is vrij vaag; je kan blijkbaar nog bij je eigendom (via een openbare weg dus geen erfdienstbaarheid). Het lijkt me - als de buren openbare weg ingepalmd hebben - dat de gemeente aktie moet nemen.  Mogelijks werd een ruilovereenkomst opgesteld.  

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag