Privatisering weg maakt doorgang heel moeilijk: wat doen?
Hallo, De openbare weg lag in de jaren 60 over een brugje en dan vervolgens linksaf voorbij de eigendom van de gebuur. Door het zwaarder en toenemend verkeer , is er een nieuwe weg aangelegd voor het brugje dat een drietal KM verder de oude weg vervolgd. De vroegere eigenaars hebben dat geprivatiseerd door het plaatsen van muurtjes met poortje ,palen met draad. De huidige eigenaar heeft het nu volledig afgesloten met een nieuwe gesloten poort. Volgens het kadaster is dit nog altijd de openbare weg zoals in de jaren 60. Het adres op de koopakte van mijn eigendom is dan ook onveranderd gebleven .Voor het oprijden naar mijn eigendom met aanhangwagen is dit nu heel moeilijk,,omdat het achteruit moet gebeuren,omdat ik op mijn eigendom niet kan omdraaien. Voor een vrachtwagen lukt dit nu helemaal niet meer.Als ik de buren zeg dat dit nog steeds openbare weg is voor iedereen, zeggen ze gewoonweg, wij beschermen onze eigendom.Mijn vraag is,waar kan ik terecht om dit in oorspronkelijke staat te krijgen? Dank bij voorbaat. MVRG luc