Ramen en deuren vervangen in appartement: uniformiteitsproblemen?

3

Ramen en deuren vervangen in appartement: uniformiteitsproblemen?

edinfo
edinfo
#Ontwerp · 10 jaren geleden

dag beste.

Hebben ramen en deuren vervangen op ons dakapp. 8 ste verdiep in Borsbeek.

Een fout gemaakt, hebben deze offerte niet ingediend bij het bestuur, onwetend dat dit moest gebeuren.

Achterkant ramen, is in alu-kleur zoals overal.

Alleen badkamer bestaat uit een glas ipv het bovenste paneel. Dit bovenste paneel bestond al 20 jaar uit glas.

Voorkant dakterras is in beige kleur. Dit dakterras is ook niet zichtbaar van straatkant, alleen buren die over de afscheiding van de dakterrasen loeren kunnen dit zien.

De bovenste panelen van deze ramen hebben we weggelaten en bestaat nu uit volledig glas.

Weij storen dus negens zichtbaar de uniformiteit van het gebouw.

Als we rondzien naar de onderliggende app. zien we wel degelijk andere inbreuken op deze uniformiteit.

Wat moeten we doen, wachten totdat het bstuur stappen onderneemt door een expert op ons af te sturen en deze confronteren met de andere inbreuken op  de uniformiteit.?

Wat raad u ons aan.

Vriendelijke groeten, en lvast dank,

Eddy De Mulder

Borsbeek

Alle reacties

0
yannick1988
yannick1988
14 57 Andere professioneel
10 jaren geleden

Beste,

Ik zou al zeker niet zelf stappen ondernemen. Echter zou ik al wel eens lezen in u contract wat hier in wordt vermeld aangaande aanpassingen aan u appartement.

Hierdoor ben je voorbereid moest het bestuur op je afstappen.

0
Kris M
Kris M
594 3495 Andere particulier
10 jaren geleden

Met "bestuur" bedoel je waarschijnlijk de VME (Vereniging van MedeEigenaars).  Waarover werd geklaagd ? (en als klacht opgenomen in het verslag van de VME met de opdracht aan de syndicus om stappen te ondernemen). 

Wat staat er in de basisakte als richtlijnen  met betrekking tot de vervanging van schrijnwerk ? (kleur, ...)

Als de VME (via de syndicus) volgens u onredelijke eisen stelt (wat op basis van uw uitleg onredelijk lijkt) kan je naar het vredegerecht stappen om de eisen te laten afwijzen.

Als mede-eigenaar moet je beperkingen in je vrijheid ten aanzien van de medeeigendom (uitzicht, etc) respecteren doch de mede-eigenaars moeten ook redelijk blijven.

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

Je woning renoveren? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’

In ons gratis magazine ‘Mijn Renovatie’ vind je tal van tools, tips en inspiratie om je verbouwproject in goede banen te leiden.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

3 ontwerpen voor een centrale keuken

3 ontwerpen voor een centrale keuken

De keuken van Thibaud en Sofie is gedateerd. Ze dromen van een open en gezellige leefkeuken. Drie interieurarchitecten maken een ontwerp.

Lees meer

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Hoe controleer je of je huurpand voldoet aan de woningkwaliteitsnormen?

Ontdek de minimale woningkwaliteitsnormen en leer hoe je kan controleren of jouw huurpand voldoet aan deze normen.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag