Ontwerp HOB 6M Wie kan me hiermee helpen?

4

Ontwerp HOB 6M Wie kan me hiermee helpen?

Tom_VL
Tom_VL
#Ontwerp · 10 jaren geleden

Ik heb me net een HOB gekocht met een grote tuin. Ik heb wel nog één probleempje ik geraak er maar niet uit over de indeling van het huis... Omdat er een grote tuin aan is zou ik zeker zicht op de tuin willen als ik in de keuken of living ben... Ik zit zeker gewrongen met waar een berging en wc daar heb ik totaal geen zicht op...

Kan iemand me helpen met een leuke indeling of suggesties??

In de bijlage kan je het plan van de benedenverdieping terug vinden.

https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/22698/20150629220530.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=b1f6dd975410328d2bd5f9f6a335ba07https://livios-images.imgix.net/livios/forum/messages/22698/20150701005940.jpg?auto=format&fit=crop&crop=faces%2Cfocalpoint&lossless=true&corner-radius=10&mask=corners&s=5485d652e90fdc2806afde9a153cd333

Alle reacties

0
Kris M
Kris M
594 3495 Andere particulier
10 jaren geleden

Waar jij van droomt is een grote renovatie die die oudbollige indeling uit de jaren 50 wegwerkt.  Je spreekt dan wel over een verbouwing van (minimaal) 100k€.  Haal er een architect bij.  

Ik ,zou de keuken in de middenplaats zetten waar nu de living is,  een eetplaats in de keuken/schotelhuis en de zithoek achteraan waar nu het berghok is die je zicht wegneemt.   De voorplaats kan een ontbijthoek,worden of een bureau.   Voor de wc vind je wel een plaatsje.  

Met een beperkt budget kan je weinig doen omdat het verplaatsen van het toilet vereist dat je zowat alles openbreekt om nieuwe buizen te leggen.  

0
Kris M
Kris M
594 3495 Andere particulier
10 jaren geleden

De bergplaats zou je over de ganse breedte kunnen opentrekken met behoud van het koertje om licht en luchtigheid in het huis te houden.

0
Tom_VL
Tom_VL
0 1 Verbouwer
10 jaren geleden

Een grondige renovatie is zeker van toepassing ... Al de vloeren liggen nog op zavel dus dit moet er allemaal uit. Ik ga zoveel mogelijk zelf doen om de kosten te besparen. Vandaar dat ik nog geen architect heb en ik het mss zo kan oplossen met jullie hulp :)

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een nieuwe woning bouwen? Ontdek alles wat je moet weten in ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’

Een woning bouwen? Er komt heel wat bij kijken! We helpen je graag op weg met ons gratis magazine ‘Mijn Nieuwbouw’.

Bestel nu

Laat je e-mailadres achter en we houden je de hoogte van nieuwe antwoorden en reacties op deze vraag.

Lees ook

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Je huis slim ontwerpen: zo bescherm je je woning tegen koude en oververhitting

Hoe kan je een energiezuinige woning slim ontwerpen zodat het je beschermt tegen koude en oververhitting? Met deze tips maak je je huis klimaatproof.

Lees meer

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

Gezien in Huis Gemaakt: breng je bouwplan tot leven

De koppels van Huis Gemaakt ontdekten hun toekomstige woning dankzij hun bouwplan op ware grotte. Ontdek hoe Array je bouwplannen tot leven brengt.

Lees meer

Welke bouwstijl kies jij?

Welke bouwstijl kies jij?

Bouwen is kiezen. Maar de veelheid aan bouwstijlen maakt dat kiezen er niet makkelijker op. Wij geven een beknopt overzicht van de verschillende stijlen.

Lees meer

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag