AG1973

AG1973

Bouwer

Lid sinds 04/04/2021

• 2 vragen gesteld
  • 2 vragen beantwoord

Geschiedenis

AG1973

Problemen met raam

5 reacties· · #Regelgeving

We wonen nu 3,5 jaar in onze nieuwbouw. De definitieve oplevering is nog steeds niet gebeurd omdat ze jaarlijks nieuwe wielen onder onze schuiframen moeten komen plaatsen (2 schuiframen van 2,5 m hoog en ongeveer 2,5 m breed). Volgens het bouwbedrijf en het bedrijf van de ramen is er niets mis met de ramen (de techniekers beweren van wel). Bijkomend probleem ... een jaar geleden meldde ik op Iris het probleem met de schuiframen maar ondertussen is er nog niets gebeurd. Ze zijn na 5 maanden komen kijken (eind oktober) We hebben gevraagd om de herstelling uit te stellen tot het warmer werd. Sinds april mail ik om te vragen wanneer de herstelling zal gebeuren, maar tot op vandaag heb ik nog geen reactie gekregen. Alleen zegt het bouwbedrijf dat ze het zullen opvolgen maar de ramenproducent laat niets weten. Kan ik een schadevergoeding eisen? Hoe kan ik ze onder druk zetten? Hoe lang moet ik de jaarlijkse herstellingen dulden? Kan ik eisen om een nieuw raam te plaatsen?

Bekijk
AG1973

blokkaderdeur

2 reacties· · #Ontwerp

wij hebben blokkaderdeuren laten plaatsen en de openingen rondom de deuren bedragen 0,5 tot 0,8 mm aan de ene kant en 0,2 mm aan de andere kant. De werfleider zegt dat dit normaal is en dat de schilder dit moet afkitten. Dus nu ben ik verplicht een schilder onder de arm te nemen, want zo een openingen kan ik niet afkitten.

Zijn zo een brede openingen normaal voor een deur op maat (zoals men beweerde)? Valt dit onder de 'wettelijk voorziene afmetingen'?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag