Dag allemaal,
Ik sta op het punt een eerste appartement te kopen. Nu gaat er sowieso wel wat in geklust moeten worden (muurtje eruit, nieuwe keuken), maar ik ontvang net de elektra keuring met inbreuken. Ik kan moeilijk inschatten wat dit ongeveer zou kosten.. Iemand die hier toevallig wat meer inzicht in kan geven?
Inbreuken schema's en plannen:
1.01. - Het eendraadsschema van de elektrische installatie is niet aanwezig op het ogenblik van de controle. (Boek 1, Onderafdeling 3.1.2.1. (a))
1.02. - Het situatieplan van de elektrische installatie is niet aanwezig op het ogenblik van de controle. (Boek 1, Onderafdeling 3.1.2.1. (a))
Inbreuken aardingsinstallatie:
3.11. - De contactdozen voorzien van een aardingscontact moeten ook verplicht verbonden worden via de beschermingsgeleider met de algemeneaardingsinstallatie. (Boek 1, Onderafdeling 5.3.5.2. (b)) Uitleg: Stopc in keuken
Inbreuken schakel- en verdeelborden:
4.10 - De identificatie van de bedienings-, beschermings- en scheidingsinrichtingen, alsook van de aansluitklemmen van de stroombanen, wordt niet uitgevoerd door goed zichtbare en onuitwisbare individuele markeringen. (Boek 1, Onderafdeling 3.1.3.1.)
4.10A. - De identificatie van de schakel- en verdeelborden door middel van individuele markeringen is niet aanwezig (tenzij iedere mogelijkheid tot vergissenuitgesloten is). (Boek 1, Onderafdeling 3.1.3.3. (a))
4.10B. - De aanduiding van de voedingsspanning op elk schakel- en verdeelbord is niet aanwezig. (Boek 1, Onderafdeling 3.1.3.3. (a))
Inbreuken differentieelstroominrichtingen:
5.08. - Een differentieelstroominrichting met een grote (30mA) of zeer grote gevoeligheid (10mA), ondergeschikt aan deze geplaatst aan het begin van deinstallatie, moet voorzien worden voor de vast opgestelde gebruikstoestellen, stuur- en regeltoestellen en contactdozen in stortbadzalen en badkamers.(Boek 1, Onderafdeling 4.2.4.3. (c))
Alvast bedankt voor de hulp!
mvg Alex
Bekijk