An950

An950

Verbouwer

Lid sinds 04/02/2017

• 3 vragen gesteld
  • 3 vragen beantwoord
  • 4 leden bedankt

Geschiedenis

Bij wie kan ik terecht om mijn staande lamp te laten herstofferen?

Ik vond online alleen een firma in 't noorden van Nederland. Is er een persoon of bedrijf omgeving Waasland?

Eventueel probeer ik het zelf, maar wat voor materiaal skan ik dan best gebruiken zodat het veilig is + te onderhouden? 

Bekijk
SDLR

Dakisolatie met gigantische kier

5 reacties· · #Isolatie
An950
An950

beste, 

ik heb een soortgelijk probleem en ga voor de enige mogelijke oplossing:

De zon meer buiten houden dus.

Ik liet twee kleine veluxramen steken, maar daardoor krijgt mijn zolderruimte heel de dag zonlicht binnen. Het ene raam zit aan de oostkant, het andere aan de westkant.

Zoekend naar een oplossing, vond ik dat je een nieuwe versie rolluiken (ook Velux) kan plaatsen aan de buitenzijde, zonder contact met de binnenkant voor de bediening. De werking verloopt via zonneënergie. Het zijn aluminium luiken, dus wonderen kan je er niet van verwachten, maar ik hoop dat het toch een degelijk verschil zal maken.

Misschien heb je hier iets aan?

Veel succes,

vriendelijke groeten,

An 

Bekijk

We overwegen om de gewoon gemetste buitengevels  langs buiten te isoleren en dan steenstrips te laten aanbrengen. Maar ook alle ramen moeten vervangen worden. Kunnen deze twee werken stapsgewijs gebeuren ( om de kosten te kunnen spreiden)? Dus eerst de ramen en een jaar later de muren ? Is er iets waar dan speciaal op moet gelet worden? Of gebeuren beide werken best kort op elkaar volgend, in samenwerking tussen isolatie-firma en ruiten plaatser? 

Bekijk

We hebben een lening voor verbouwing lopen. Nu zegt de bank dat we kosten voor de architect niet mogen inbrengen. Dat zou een wettelijke bepaling zijn. De bank had ons hier niet op voorhand van op de hoogte gesteld. Ondertussen zijn we wel de lening al aan het afbetalen omdat we verplicht waren ( ook wettelijk) om al 2500 euro te lenen, ook al hebben we nog geen kosten gemaakt want de verbouwingen moeten nog beginnen. Ook dit was niet correct op voorhand meegedeeld.

Klopt het dat je die architectkosten niet kan inbrengen?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag