Andy1990

Andy1990

Verbouwer

Lid sinds 03/11/2015

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

Beste.

Ik ben van plan om  mijn 2de woonst te verkopen  ik ben daar 50 procent eigenaar van. Mijn moeder 25 procent en mijn vader ook 25 procent.

Ik heb de woonst zo'n 3 jaar en mijn vader woont er nu zo'n 12 maanden onafgebroken in de woning.  Het is een groot beschrijf geweest en gekocht bij een openbare verkoop.

Mijn vraag is vervalt de meerwaarde belasting van de woning omdat mijn vader er al 12 maanden onafgebroken in woont of vervalt deze alleen op de 25 van zijn deel? 

Alvast bedankt 

Andy 

Bekijk

Beste. Tijdje terug heb ik een woning gekocht op agrarisch grondgebied hierbij heb ik 1.7ha aanliggend grond maar dit is bos gebied. Na heel wat verbouwingen achter de rug is de woning veel te groot namelijk op de gelijkvloers alleen al 5 slaapkamers. Mijn vriendin zou graag in de bijbouwingen een mini crèche starten. Zodat de voorkant woonplaats blijft en de achterkant de mini crèche is dit mogelijk? Woning ligt in de gemeente gingelom

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag