Antoni123

Antoni123

Andere particulier

Lid sinds 26/07/2023

• 2 vragen gesteld
  • 2 vragen beantwoord
  • 2 leden bedankt

Geschiedenis

Beste,

Ik heb een halfopen bebouwing die ik graag zou willen verkavelen naar een gesloten en halfopen gebouw. Het bestaande halfopen gebouw wordt een gesloten woning met een breedte van 7.75m. Het nieuw verkaveling wordt over de huidige garage gebouwd en heeft meer dan 11m breedte.

Het huis zit een in wijk met identieke halfopen bebouwing. Daarnaast heb ik een van de weinige huizen waarbij we genoeg breedte hebben voor een nieuwe verkaveling. We wonen op het uiteinde van een doodlopende straat en naast ons perceel loopt een wandelweg. 

Denken jullie dat een verkaveling toegestaan zal worden? Zo niet, heeft het zin om dit aan te vechten?

Mvg,

Antoni

Bekijk

Beste,

We hebben onlangs een huis uit 1974 gekocht en gaan voor de inrgijpende energetische renovatie. We gaan de vergunningsaanvraag indienen tegen eind 2023/begin 2024 en moeten aan verschillende voorwaarden voldoen, waaronder de U-waarde (zie link). Ik vermoed dat Umax naar de Uw waarde verwijst?

Hierbij de gegevens van de leverancier: Ug = 1.1, opendraaiend raam: Uf 1.62 W/m²K en Uw 1.44 W/m²K, schuifdeur is dat: Uf 2.17 W/m²K, Uw 1.52 W/m²K. Indien de Umax naar de Uw verwijst voldoet de schuifdeur niet. Kunnen we hiervoor een uitzondering aanvragen? de chassis vervangen zou een kostelijk grap zijn voor een heel kleine meerwaarde...

Hopelijk kan u mij hierbij helpen.

met vriendelijke groet,

Antonin

Hierbij een link
https://www.vlaanderen.be/epb-pedia/epb-plichtig-toepassing-en-eisen/epb-eisentabellen-per-aanvraagjaar/u-waarden-huidig

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag