Hallo allemaal,
Vorige vrijdag (7/06) zijn de aannemers begonnen met het plaatsen van mijn Betafence omheining. De werken moesten maandag gedaan zijn, maar doordat ze niet doorwerkten is daar een dag bijgekomen. Aangezien ik die dag moest werken, heb ik hen gezegd dat als er problemen of vragen zijn ze mij altijd mogen bellen. Toen ik in de namiddag terugkwam, was er iets verschikkelijk gebeurd...
Onze tuin is niet waterpas; aan 1 zijde ligt de grond ongeveer 30 cm hoger dan aan de andere kant aangezien ons huis op een lichte helling staat. Ze hebben zonder mij te contacteren een lange put van 30 cm diep langs 1 kant uitgegraven om de draad erin te plaatsen, omdat het 'waterpas' moest staan. De draad staat nu degelijk 30 cm onder de grond. De grond die ze uitgegraven hebben, hebben ze op de openbare weg gegooit, alles is vuil en een deel hebben ze zelfs bij mijn buren gegooit. Wij moeten dit volgens hen zelf opruimen, maar dat is nooit afgesproken geweest, omdat ze noooit gezegd hebben dat ze gingen graven... Ook hebben ze de wortels van mijn boom kapot gemaakt...
De werknemer had zijn baas gebeld om dit probleem te bespreken, maar de baas zei dat ze hun materiaal moesten nemen en vertrekken, dat het al langer heeft geduurd dan verwacht en dat hij het beu is.
's Avonds heb ik dan een mailtje gestuurd om te vragen of ze dus vandaag alles komen afmaken, maar ik kreeg het volgende als antwoord:
Ik ben volledig geshockeerd, want hij heeft mij gevraagd om contant te betalen op het einde van de werken!
Aangezien ik mijn twijfels had ivm de plaatsing heb ik de officiele dealer gecontacteerd. Dit is hun reactie op de foto's van de werken:
Het is duidelijk dat ze hun werk fout uitgevoerd hebben, maar ik zit nu wel met een fout geplaatste omheining, onzetend vuile omgeving, aannemers die verwachten dat ik het werk + kosten advocaat ga betalen. Ik begrijp helemaal niet wat ik nu moet doen, kan ik iemand mij helpen aub?
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten
Bekijk