Hallo,
Ik heb een situatie bij mijn ouders in de woning staat een verdeelbord aangesloten 3X400v+N. De voeding komt binnen en gaat zoals het arei het voorschrijft van de meterkast nr de diff van 300 mA in de woning en word zo verder verdeeld. Nu heeft mijn vader een 2e verdeelbordje in zijn alleenstaande garage waar 4 automaten instaan 1 voor verlichting en 3 voor stopcontacten. Nu was er telkens het probleem dat als er een lekstroom onstond in de garage bij bv. een kapotte waterpomp of iets dergelijks dat de Diff van 300 mA die in de woning staat er uitvliegt. Hier door valt alles uit in de woning. Ik dacht dan van simpel ik plaat in de kast van de garage gewoon voor de zekeringen een diff van 10 mA. Maar nu is er nog steed het probleem dat bij een lekfout de diff van 300 mA in de woning mee afslaat en zijn we dus nog geen stap verder. Iemand een goed idee voor een oplossing.
Zelf dacht ik van ik tak voor de hoofddiff van 300mA af en zet een automaat 2 p 25 A (als hoofdzekering naar verdeelbord garage) bij in de het verdeelbord van de woning en zo met een 3G6 (die al ligt) naar het verdeelbord in de garage en daar dan een diff van 300mA voor (enkel de garage staat dan op een aparte diff.) Maar betwijfel of ze dit gaan goedgekeurd krijgen?
Hopelijk is mijn probleem stelling een beetje duidelijk...
Bekijk