BEGM677

BEGM677

Verbouwer

Lid sinds 16/12/2023

• 5 vragen gesteld
  • 5 vragen beantwoord

Geschiedenis

Beste, 

zou een klein plafond willen afwerken met gyproc. Ik heb nog redelijk wat profielen van MSV Soundbloc 100 liggen.

Zijn deze even sterk als de MSV100 gewone profielen waarmee ik van muur tot muur kan gaan ( max 2.6m overbrugging) zoals voorzien in gyproc handboek

Dus vraag is de soundbloc versie even sterk om een overspanning te doen voor schuin plafond van 2.6 m ?

alvast bedankt.

Bekijk
BEGM677

Ontluchter nut

4 reacties· · #Sanitair

Hoi, 

Hier even een "discussie" bezig. De oorspronkelijke vraag: moet je een ontluchter steken voor je badkamer(1) en voor je wc(2)?

Persoon A: ja, zeker en liefst gewoon pijpje door dak voor beide.

Persoon B: als je ervoor zorgt dat alle afvoeren bad/douche/lavabo 40-50mm rechstreeks via Y  in buis van 125mm uitkomen is de kans klein dat je sifon leeg trekt. Als je zelfde principe toepast op wc 90mm en zo snel mogelijk overgaat naar 125mm krijg je geen onderdruk... ga je geen wc sifon op 1st verdieping leegtrekken.

Wie heeft er gelijk? Of beide? Wat is jullie gedacht? 

Bekijk

Hoi,

Gestart met de bekleding en platen van houten roostering te halen in de toekomstige badkamer.

Huidige juffers die liggen lijken mij nog ok mr zijn beetje krom/ doorgezakt dus zou deze willen uitrechten met een plaat multiplex ertegen waar nadien een osb plaat opkomt. Dit zou de basis zijn voor de tegelvloer van de eerste verdieping. Zou ik toch beter de osb acheterwege laten en hierop zwaluwstaartplaten leggen? Tegen het werken van de houten balken? 

Alvast bedankt voor jullie oplossing/ hints/ tips...

Bekijk
BEGM677

Sandwichpanelen dak of traditioneel dak

5 reacties· · #Dak

Beste, 

Wat zijn de pro's en con's van dak met sandwichpaneel of met tradioneler opbouw/ panlatten/ tengellatten?

Denk dan zelf aan :

Snelheid van dak dicht te leggen

Prijs ? Maakt dit groot verschil?

Geluidsoverlast van de sandwichpanelen ?

...

Graag jullie input.

Bekijk

hoi, net oude woning gekocht met afgekeurde electriciteit om verschillende redenen ( geen aarding, geen diff, geen correcte zekeringen...) en nieuw hier dus jullie zullen mij nog een paar keer zien terugkeren.

Graag had ik deze kast op de zelfde plaats vervangen door een nieuwe kast.

Mag ik:

de "hoofdschakelaar" op de oude teller ( bakeliet) gewoon afzetten,

oude kast verwijderen,

nieuwe kast plaatsen met de nodige regels in acht te nemen ( aardingsspinnen, nieuwe zekeringen ,diff 30 -300 ..),

kast laten keuren ,(door firma die huidige heeft afgekeurd) 

contact opnemen met fluvius(?) om de aansluiting te doen van de gekeurde electriciteitskast ? ( en in 1 beweging ook de teller vernieuwen).

Of hoe pak ik dit best aan? ( kast verdraden ed kan ik , wil gewoon weten of ik deze zelf mag verwijderen en nieuwe mag plaatsen ...) 

Alvast bedankt voor jullie advies

Bekijk
Bertm888

Asbest rond verwarmingsbuizen?

2 reacties· · #Sanitair
BEGM677
BEGM677

Idd laten testen en meestal is de isolatie zelf niet het asbest maar het witte product dat rond de isolatie zit. ( zo was het bij ons).

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag