Hi allemaal,
Ik ben op zoek naar informatie welke persoon de welfselfs van een bestaand huis kan verwijderen.
De vraag is dan ook of hier iemand is die dat ook in zijn huis heeft laten doen of iemand met info hoe dit best aan te pakken en welke aannemer hier evaring mee heeft.
Ik hoorde tot nu toe dat metsers dat ook kunnen doen maar zoek een beetje een guideline of meer info hierover omdat ik nog een aannemer moet zoeken hiervoor.
Het huidige probleem dat ik had was dat alle welfsels in huis doorhingen omdat er geen druklaag gestort was. Nu met de verbouwingen moet het dak er sowieso af omdat dit nog een sneldek is zonder isolatie of dampscherm enzovoort.
Door deze verborgen gebreken heb ik besloten heel de zolder verdieping weg te halen (bungalowwoning) dan alles uit te breken en de indeling te veranderen + een beetje ophogen + helling van het dak aan te passen.
Nu zoek ik een aannemer die hier kennis van heeft maar vroeg me af welke stielman dit zou kunnen doen en hoe best.
Nog een dingetje is dat EPB wil dat ik de buitenmuur laat staan (7cm spouw, woning van 1983) omdat ik niet energie ingrijpend wou renoveren, al lijkt me dit wel een probleem als je de binnenmuur van de tipper moet verwijderen + de welfsels.
Ik hoop dat hier iemand is met wat ervaring omtrend deze werken en me hopelijk nog wat informatie kan bieden.
Met vriendelijke groetemn,
Gert-Jan

Belske1991
VerbouwerLid sinds 14/12/2021
- 2 vragen gesteld
- 1 lid bedankt
Geschiedenis
Hi,
Ik wil graag mijn woning (renovatiehuis) + bestaande garage (tegen het huis) verbouwen.
De garage staat tegen het huis aangebouwd van voor 1978.
Eerst trok de gemeente de vraag in twijfel ivm de inplanting van mijn huis in eerste instantie (te dicht op de scheiding), hiervoor heb ik een landmeter moeten aanstellen van hun om te bewijzen dat deze wel goed stond. (na de meting is 3.10m gebleken dus was in mijn recht)
Kan ik deze kosten terug verhalen op hun?
Daarna kwam de klacht over de garage die willen ze niet vergunnen tenzij ik kon aantonen dat deze voor 1978 er stond.
Dit heb ik gedaan via ene NGI luchtfoto en foto's van de buren ivm de garage.
na dit ingediend te hebben komen ze terug op hun woorden en mag ik ineens de garage niet meer verbouwen want bij de bouwaanvraag in 1986 toen het huis tegen de garage gebouwd werd stond de garage niet mee op het bouwplan.
De watertoevoer is via de garage dus de meter en aansluiting is daar gelocaliseerd.
Nu willen ze de bouwaanvraag voor het huis + garage niet goedkeuren terwijl ik alle bewijzen hebaangeleverd zoals gevraagd. (De vragen veranderen continu als ik iets aanlever wat ze niet hadden verwacht dat ik dat nog zou vinden..)
Heb ook het inplantingsplan besproken met de desbetreffende buur (garage staat op de scheiding) die dit ook heeft ondertekend en goedgekeurd dat er vanuit zijn/haar perspectief geen bezwaar is tegen de bestaande bouw en dat ik deze met zijn/haar goedkeuring ook mag renoveren.
Wat kan ik hier nog tegen doen, dit heeft naar mijn gevoel niets meer te maken met de juiste informatie aanleveren voor de verbouwing. Elke keer ze informatie aanvragen lever ik deze keurig aan met alle details en krijg elke keer weer een andere reden terug om dit het niet te vergunnen.
Iemand ervaring/advies hoe dit verder aan te pakken?
Mvg
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen