bob3913

bob3913

Andere particulier

Lid sinds 22/05/2018

• 5 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord

Geschiedenis

Op zolder is de ventialtie-unit aangesloten op 1 stopcontact met bijhorende zekering van 20A. De zolder wordt verbouwt tot een kamer, kan ik op die kring enkele stopcontacten bijleggen.

Mvg

Bekijk

Daardoor kunnen we geen water laten afvloeien door het deksel open te leggen bij wateroverlast in de garage. Er moet al 5cm water in de garage staan willen we dit in de put kunnen laten lopen waarin dan 2 dompelpompen zitten.

Denk er nu aan om rondom de waterput/deksel een afvoergootje te plaatsen op of licht onder het niveau van de vloer met een afloop naar de afwateringsput zodat het water onmiddelijk kan weglopen.

Hiervoor zouden dan echter in de funderingsplaat sleuven moeten gemaakt worden om die gootjes te plaatsen.

Vraag is dan ook of dit wel een goed idee is met betrekking tot opstijgend grondwater waar we al last van hebben (al meerdere infiltratie's gebeurt) en wat voor een soort firma kunnen we hiervoor aanspreken om alles terug droog en vrij van grondwater te krijgen

Mvg

Hoste

Bekijk
bob3913

Geluiden in de afvoerbuizen

2 reacties· · #Sanitair

bij het nemen van een douche op de 1° etage horen we nu,  na 3jaar zonder problemen (nieuwbouw) beneden in de pompsteen klokkende geluiden. Dit geluid is identiek zoals bij 2 wc's die zijn aangesloten op een septische leiding zonder ontluchting

Bekijk

Deze leiding is uitgerust in 110mm en nu gaan er stemmen op om deze te vervangen door 125mm. Ik persoonlijk denk dat dit niet de zaligmakende oplossing zal zijn, had ergens gehoord dat als de buis wat kleiner is en meer spoeling onstaat. Kan iemand dat bevestigen, indien mogelijk graag ook een verwijzing naar waar ik dat op papier kan terug vinden (website ofzo)

dank bij voorbaat

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag