Boheme8400

Boheme8400

Andere particulier

Lid sinds 27/03/2018

• 1 vraag gesteld
  • 2 vragen beantwoord

Geschiedenis

Boheme8400

Installatie onveilig?

4 reacties· · #Elektriciteit

Hallo iedereen, ik heb hier een account gemaakt omdat ik me wat zorgen maak en ik hoop dat ik hier duidelijk genoeg ben om de situatie uit te leggen.

Ik huur nu al 2 jaar en 4 maanden een appartement, ik woon hier zeer graag, betaal een redelijk prijs (517eur p/m) maar ik heb al een paar keer moeten de eigenaar verwittigen voor een electriciteitsprobleem(pje).

Eens was de zekering doorgebrand en had ik in de slaapkamer en badkamer geen stroom meer

Een andere keer was het omdat ik heb gezien dat er draden loslagen in de keuken die gewoon door een kroonsteentje samen hingen (niet eens afgeschermd)

Dan recent tijdens het aftrekken van behangpapier kwam ik 2 afgeknipte draden tegen in de muur waar nog stroom op zat en waar gewoon behang en plakband over zat.

De persoon die er voor mij woonde was nogal een 'doe-het-zelver' volgens de eigenaar naar ik vertrouw er steeds minder op.

Op de foto is mijn zekeringkastje te zien en ik ben gewoon bezorgd nadat ik al in wat topics heb gelezen over aardingen, verliesstroomschakelaars. Ik heb geen idee wat de staat is van m'n electriciteit en weet ook niet als ik me dus voor nix bezorgd maak

Ik las dat je max 8 stopcontacten op 1 stroomkring mag hebben. In de living heb ik er 5 maar in 2 ervan is een draad doorgetrokken naar de keuken (waar dan een frigo/oven/microgolf op zitten) dusja ... die draad zit ook gewoon los in de muur (zie foto) die gaat dan naar een stopcontact waar de frigo in zit en van daaruit loopt weer een draad waar ik niet van kan uitmaken naar waar die gaat

zeer frustrerend omdat ik niet weet hoe veilig het is

Zit er gewoon mee in dat er eens een kortsluiting zal zijn en dat de verzekering moeilijk zal doen door de oude installatie (wat niet mijn schuld is want ik huur enkel maar)

een bevriende electriciĆ«n die recent nieuwe lampen kwam ophangen zei me dat hij het zeker zou afkeuren en dat de kat moet  vervangen worden, ook dat er nergens aarding aanwezig is.

Hij zou mijn kast wel vervangen maar vraag me dan af als dit dan de oplossing is ... er zijn hier nog 3 andere appartementen dus als daar dan een kortsluiting voorkomt dan sta ik ook nergens want kan het even goed branden bij mij

Weet niet goed wat ik het beste doe, naar de immo gaan en eens de situatie uitleggen of de bevriende electriciƫn eens laten de pijnpunten noteren en eens overleggen met de eigenaar?

Probeer foto's toe te voegen maar dit lukt hier niet

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag