Ik heb intresse in een woning die ze verwarmen met warme lucht via stookolie. In de woning hangt een mazout geur. De verkopers zeggen dat dit komt omdat ze de ketel pas starten wanneer er mensen komen kijken. De ketel staat in de kelder en daar is er volgens mij een lek. Doordat de ketel de lucht in de kelder neemt en dan zo wordt verspreid naar de andere ruimtes. Daarom ga ik er van uit dat na het vernieuwen van het systeem door radiotaren met gasketel deze geur zal verdwijnen. Ook weet ik dat de tank moet gekeurd zijn bij verkoop maar zijn er nog zaken die ik best laat controleren zodat ik zeker ben dat we hier geen last meer van zullen hebben.
Bekijkbrecht888
VerbouwerLid sinds 11/02/2015
- 2 vragen gesteld
Geschiedenis
Ik sta op het punt een huis te kopen maar heb volgende bemerking/vraag. Situatie schets: 40 jaar geleden heeft de zoon naast het ouderlijk huis gebouw. Hier is echter 1 afspraak dat de doorgang naar de tuin van het ouderlijk huis nog voorzien dient te worden en dat men dus boven deze doorgang dient te bouwen en dus een gang(breedte ongeveer 1m, hoogte ongeveer 2,4m) gaat creƫren dat eigendom is van het ouderlijk huis. De grond die dan aan de voor en achterkant voor de gang ligt behoort ook tot het eigendom van het ouderlijk huis. Vandaag de dag bestaat hierover een document dat door beide partijen werd getekend. Ik stel me hierbij de vraag of hier juridisch best iets aan dient te veranderen voor ik het huis koop? Omdat ik mij de vraag stel, wanneer ik iets wens te veranderen renoveren aan voorgevel/achtergevel ik hiervoor wellicht toegang moet krijgen tot het eigendom van mijn buur (bv. ik wens de dakgoot te reinigen en dien hiervoor de ladder te plaatsen op de grond van de buur). Welke stappen dien ik hiervoor te onderenemen zodat mijn buur deze toegang niet kan verbieden?
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen