Onze aannemer leverde ongelooflijk knoeiwerk. We schakelde de verzoeningscommissie in, om te bemiddelen. De neutrale expert die gestuurd werd om de schade ter plaatse te komen inschatten, gedroeg zich volgens ons niet deskundig en ook niet neutraal. (we zullen jullie het lange choquerende verhaal besparen, maar we kunnen wel volledig vertellen en aantonen hoe dit plaatsbezoek verlopen is!)
We dienden kort na dat plaatsbezoek een klacht over de manier waarop deze procedure verlopen was in bij de verzoeningscommissie. We vroegen om een andere expert, of om een bijkomende expert aan te stellen. Het antwoord liet even op zich wachten en kwam uiteindelijk tegelijkertijd met het verslag van die zogenaamde "expert". Er werd ons gezegd dat men de expert om uitleg had gevraagd. Het antwoord bleef uit. Later telefoneerden we met de voorzitter van de verzoeningscommissie, die raadde ons aan om uitstel te vragen aan de expert, en ondertussen zou hij nogmaals om uitleg vragen over wat er gebeurd was. Uiteindelijk hebben we nog steeds geen antwoord gekregen op onze vraag of datgene wat er tijdens dat plaatsbezoek gezegd en gebeurd was wel normaal en deskundig en neutraal was.
Men raadt ons nu aan om toch op de inhoud van het verslag in te gaan (en om over de procedure zoals ze gelopen is verder te zwijgen ?)
Is er een instantie of een persoon, of een aanspreekpunt, waar wij met onze klacht over deze expert terecht kunnen ? Het is juist van deze expert dat wij een correcte en deskundige, neutrale behandeling verwacht hadden. (eindelijk rechtvaardigheid, na al dat geknoei en na al de leugens van onze aannemer..., daar hadden we op gehoopt)
Wie heeft er ervaring of kennis over de mogelijke klachtenprocedure tegen wat er tijdens de behandeling van onze klacht gebeurd is ? Wie kan ons hierin evt wat raad of advies geven?
Bekijk