De glasnorm NBN S23-002 voor de veiligheid van personen tegen verwondingen en doorval is per Koninklijk Besluit goedgekeurd op 22/04/08 en gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad op 19/05/2008. Dit wil zeggen dat deze norm verplicht is.
Met vriendelijke groet, Laurens van Damme (Comfort Ramen BVBA te Gent)
Op zich zouden wij u aanbeveln tot een vergelijk te komen. Natuurlijk kunt u ook op uw strepen gaan staan en een nieuw schuifraam eisen. Omdat dit toch wel duidelijk een verkeerde inmeting is. Maar, als uw schrijnwerker u een goede korting geeft en het aan de buitenzijde mooi afwerkt is dat misschien de beste oplossing voor beide partijen.
Met vriendelijke groet, Laurens van Damme (Comfort Ramen BVBA te Gent)
U kunt ons een email sturen met uw maten en wensen, wij zullen u dan een offerte opsturen: info@comfort-ramen.be
Wij leveren PVC ramen van Schuco. Op zich kunnen de bestaande rolluiken blijven bestaan en kunnen er motoren aan worden gekoppeld. Echter, wij zouden in een dergelijk geval waarschijnlijk wel aanraden om de rolluiken zelf ook te vervangen. Beide is echter mogelijk.
Met vriendelijke groet, Laurens van Damme (Comfort Ramen BVBA te Gent)
Wat u schrijft is waar, wij hebben geen showroom. Wij werken met referentieadressen die te bezoeken zijn samen met een van onze vertegenwoordigers. Op dit moment hebben wij een fotograaf de opdracht gegeven van 15 adressen foto's te maken voor onze website. Wij gaan er vanuit dat deze foto's uiterlijk volgende week samen met een korte omschrijving op onze website zullen worden gezet.
Voor meer informatie kunt u ons telefonisch of per email contacteren. Onze contactgegevens zijn terug te vinden op onze website: www.comfort-ramen.be
Onze dank voor uw positieve opmerking betreffende onze prijzen. Wij proberen goede ramen en deuren voor een scherpe prijs aan te bieden. Mocht onze prijs veel lager liggen dan een bepaalde concurent, dan kunt u beter navraag doen waarom hun prijs zo hoog is.
Wij kunnen u in contact brengen met onze klanten als u meer informatie wenst over onze manier van werken. Op een van onze vele referentieadressen kunt u zelf bekijken hoe onze ramen en deuren geplaatst zijn. Graag vernemen wij of u hierin interesse heeft.
Onze excuses voor de greep. Echter, wij voeren gemiddeld een plaatsing per werkdag uit dus door de tijd gaat er bij ons natuurlijk ook af en toe wel eens iets fout. Wij doen echter in een dergelijk geval ons best om dit zo spoedig mogelijk goed op te lossen en naar ons idee is dit in uw geval allemaal goed gekomen.
Mochten er in de toekomst nog vragen en/of opmerkingen zijn dan vernemen wij het graag.
Nee, het formulier op onze website werkt naar behoren. Misschien is er in uw geval iets (technisch) misgelopen. Is het mogelijk ons nogmaals per email of via de website te contacteren?
Betreffende de referenties. De webmaster heeft dit ondertussen aangepast.
Het is ook mogelijk onze referenties te bezoeken. De te bezoeken referenties staan vermeld op: http://www.comfort-ramen.be/?page=referenties
Mochten er klanten zijn waarbij de levering en/of plaatsing niet naar behoren is uitgevoerd dan vernemen wij het graag. Zowel hier op Livios alswel per email of via het contactformulier op onze website.
Wij zullen in een dergelijk geval natuurlijk ervoor zorgen dat uw vragen, opmerkingen en/of klachten op korte termijn worden verholpen. Helaas is het niet mogelijk om altijd foutloos te werken. Soms gaat er iets mis in de communicatie, bij de inmeting kan er incidenteel iets verkeerd worden opgemeten en onze plaatsers blijven natuurlijk ook mensen die een fout kunnen maken.
Geachte, ook wij hadden het genoegen te mogen kennismaken met comfort ramen, althans dat dachten we. De website oogt perfect. Klantcontacten verlopen vlot, nog vlotter wanneer het over afspraken voor voorschotbetaling gaat. Tot de plaatsingsdatum. Niemand gezien, geen telefoon, geen reactie op sms of op email. Uiteindelijk tientallen keren gebeld (53keer) zonder antwoord. Ofwel drukte er iemand af oftewel onmiddellijk antwoordapparaat. Dan maar beginnen dreigen om klacht neer te leggen en wonder bij wonder antwoord! Er was iets tussengekomen op een andere werf. Dat is natuurlijk altijd mogelijk maar dan is het een kleine moeite om de klant hiervan op de hoogte te brengen. Wij waren absoluut in de overtuiging dat we opgelicht waren. Een verdere kijk op enkele websites van de overheid en dan kom je erachter wie de zaakvoerder is. Dus blijven dreigen en bellen. Uiteindelijk 2 dagen later plaatsing gehad. Als we het plaatsing kunnen noemen. De plaatsing is pas gestart rond 14H30 en gedaan rond 20h 's avonds. Het was februari dus niet echt mogelijk om alles goed te controleren. Ook communicatie in frans of nederlands met de plaatser was onmogelijk. Als gevolg, beschadiging venstertablet, hengsels allen scheef en een diepe kras van breekmes in het frame. Ik heb dit alles doorgegeven en het voorstel was om een maand later alles aan te passen....of dat ze zeer gewillig de laatste factuur van 10%lieten vallen. Aangezien het maar 2 ramen betrof was dit voor hun een peulschil. Sindsdien heb ik van hen geen nieuws meer. Iets of wat beroepsernstig persoon zou hier nog een beetje moeite voor doen. Ze gingen zelfs de herstelling uitvoeren zonder te weten wat nu precies de schade was? Kortom, klantencontact zeer fijn, tot je het contract moet tekenen, dan stopt het....verschrikkelijke ervaring was dit. Zeker omdat er op de benedenverdieping ook nog een boel ramen gedaan moet worden hadden we gehoopt op een fijne samenwerking, het is eerder een helletocht geworden.
Kristof de bruyn
Mechelen
Geachte heer De Bruyn,
Uw klacht heb ik intern laten uitzoeken. Zoals u aangeeft klopt het dat uw plaatsing later dan gepland is uitgevoerd.
En, ook dat wij van u foto's hebben mogen ontvangen betreffende een kras op een van de ramen.
Echter, op dat moment hebben wij u per email aangeboden om of het raam te vervangen of u een korting van 10% te geven. Dit hebben wij op 15/02/2017 aan u gecommuniceerd. Vervolgens heeft u op 17/02/2017 telefonisch contact gehad met ons kantoor waarbij u aangaf de 10% korting te kiezen. Wij hebben toen de eind-factuur laten vervallen. Vervolgens is er tot gisteren geen contact meer geweest.
Ik begrijp uw vraag dus niet geheel. Mocht u willen dan kunnen wij u nog steeds aanbieden het beschadigde raam te vervangen. Natuurlijk zou dan de 10% korting wel weer komen te vervallen. U kunt ons hierover per email of telefonisch contacteren.
Deze post is reeds 5 maanden oud. In deze periode hebben wij als bedrijf gemiddeld 15-20 plaatsingen per maand uitgevoerd.
Zoals u kunt zien is er een klant die ook duidelijk zijn ongenoegen uit. Dhr. Kristof de Bruyn die hierboven staat vermeld. Ook met deze klant zouden wij graag nog tot een oplossing komen. Echter, dat is iets wat wij liever buiten het forum om oplossen. Zoals u bij Dhr. De Bruyn kunt zien is het geen vorm van oplichting, wij hebben elementen geleverd en geplaatst. Er is echter wel duidelijk achteraf een verschil van mening ontstaan.
Afgelopen week hebben wij onze bestaande klanten gevraagd om een bericht hier op Livios te plaatsen. Reeds 2 klanten hebben dit gedaan. Zoals u ook kunt zien zijn levert dit een eerlijk beeld op. De post van Dhr. Jean S. geeft ook duidelijk aan dat er bij ons ook dingen mis gaan.
Over het algemeen hebben wij dus over de laatste 5 maanden onze klanten redelijk tot goed af kunnen sluiten. Iets wat niet altijd gemakkelijk is in de ramen en deuren branche. Wanneer u uw auto naar de garage brengt vervangen ze een standaard onderdeel voor eenzelfde onderdeel, hierna werkt uw auto weer naar behoren. Bij bijv. het vervangen van bestaande ramen en deuren dienen wij in te meten zonder dat wij precies weten wat er zal gebeuren als we later uit gaan breken, bij de bestelling en de productie kan iets mis gaan, bij het plaatsen kan iets mis gaan. En, ook al proberen wij (inschattings) fouten zoveel mogelijk te voorkomen, ook wij maken fouten.
Is het mogelijk voor u om uzelf kenbaar te maken bij de redactie van Livios? Misschien tesamen met Dhr. Gert L. die ook een bericht hier heeft geschreven. Om aan Livios uit te leggen waarom u hier eigenlijk aan het posten bent. Dit omdat u, zover wij weten, geen oude of bestaande klant van ons bent.
Samengevat. Een 5 maanden oude post, slechts 1 negatieve reactie. Ook op andere internetforums, geen incidenten. Het lijkt er dus op dat wij als bedrijf onze werken naar behoren uitvoeren.
3 weken geleden zijn onze ramen voor de nieuwe aanbouw geplaatst door Comfort uit Gent. Allemaal goed gegaan en zeer tevreden met het resultaat. Aan de binnenzijde wit maar aan buitenzijde folie met structuur die erg schoon past bij de stenen. Wss gaan wij voor de voorzijde van de woning ook bij hen een prijs aanvragen maar daarvoor dient er eerst budget te zijn. Weet er iemand mss nog een bedrijf die in de buurt van Deurne een dakkapel kan leveren en plaatsen? Moet nog voor de zomer zijn.
Beste Daniela,
Bedankt voor uw positieve bericht. Mochten wij in de toekomst de overige werken nog uit kunnen voeren dan vernemen wij het natuurlijk graag.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom gaat de communicatie met (sommigen van) uw klanten via dit forum en niet rechtstreeks? Ik vraag het me af net zoals ik me afvraag wat andere forumbezoekers hier aan hebben.
Gaan we binnenkort de offerteaanvragen, de offerte's, de contracten en de facturen hier ook te lezen krijgen?
Beste Charel,
Op zich prefereren wij direct contact met onze klanten.
Echter, als klanten er voor kiezen om berichten op een forum te plaatsen, zoals hier op Livios, die over onze firma gaan dan reageren wij daarop.
U vraagt ons nu toch ook iets, wat kunnen wij anders doen dan daarop netjes proberen te reageren? Ook voor ons als bedrijf is deze vorm van communiceren, via forums, ietwat nieuw. Mocht u ideeën hebben hoe wij het beter zouden kunnen doen dan verneem ik het graag.
Bij ons begint een dergelijke deur met veiligheidsglas bij 1750 EURO (excl. BTW). Bij meer elementen zou daar zelfs nog een korting vanaf gaan. Dus, de 2500 EURO, zoals Johnny aangaf, is wel een redelijke schatting voor de dubbele deur incl. plaatsing.
Met vriendelijke groet, Laurens van Damme (Comfort Ramen BVBA te Gent)
Het probleem komt meestal voor bij geharde ruiten die niet al te dik zijn, bijv. 4mm. Bij dikkere ruiten of niet-geharde ruiten zal het probleem minder voorkomen.