Je laat een zwembad aanleggen door een zwembadaannemer. Na 1 jaar al duiken problemen op (verkleuring) . Je spreekt je aannemer aan die nog een jaar later (na de winter) een herstelling laat uitvoeren (herspuiten enz) door zijn spaanse leverancier (fabrikant). Nog eens 2 jaar later stelt het probleem zich opnieuw, deze keer is er ook blaasvorming (osmose-verschijnsel). De aannemer werd opnieuw gecontacteerd die het probleem doorschuift naar zijn leverancier. Je krijgt de bevestiging dat het bad weer gerepareerd zal worden na de winter. Er komt niets van in huis, en de aannemer blijft zich beroepen op het feit dat de plaatsing goed is gebeurd, en enkel de fabrikant in gebreke blijft. Aannemer blijft wel mailen om je te sussen, maar -2 jaar later inmiddels- is ondertussen het probleem zich steeds sterker gaan manifesteren. Na een ingebrekestelling ontvang je een schrijven van de advocaat van de aannemer waarin hij ook de verantwoordelijkheid van zijn cliƫnt in deze zaak afwijst. Wie staat -indien het tot een rechtzaak zal leiden- sterk in zijn schoenen?
Kan een aannemer verantwoordelijkheid ontkennen als hij met minderwaardig materiaal werkt? Trouwens, inmiddels zijn er meerdere gedupeerden opgedoken..
dank u voor de reactie
David
Bekijk