Doorgaans wordt er in een bouw gerekend met een 1000 euro per m2 wat lijkt te kloppen met de uitbreiding van de garage. Maar dat is afhankelijk van het afwerkingsniveau en de gebruikte materialen, en het is het gemiddelde op een ganse bouw. Voor de garage (die normaal goedkopere tegels e.d. heeft, vermoedelijk niet bezet want buiten de bouwschil, ...) lijkt me dit mogelijk toch wat een dure prijs maar je wint wel wat ruimte voor die prijs.
ik mis ook een deur tussen garage en de buanderie en van de buanderie ev. naar de keuken. Het nut van de buitendeur aan de buanderie (mits de binnendeuren) zie ik niet. Ga je met je wasgoed langs buiten want je wasgoed en droogkast lijken in die buanderie te staan ?
Inzake de dressing : heb je hier al ideeën van kasten en welke breedte en diepte die hebben want een ruimte van 2m10 lijkt met als de kasten geplaatst zijn, mogelijk smal om tussen de kasten te gaan. Als de voorziene 3m37 klopt met gangbare breedtes van kasten dan is dat budgetvriendelijker dan dat je kasten volledig op maat moet laten maken want dat is het risico met uw dressing tussen gemetste muren te zetten.
op het plan komt het niet volledig tot uiting maar check eens hoe de beide wc's staan t.o.v. elkaar. ze lijken me niet volledig boven elkaar te staan. wc op gelijkvloers lijkt me meer naar links te staan, checken met architect of dit voor de afvoer geen probleem zou kunnen vormen.
Waarom springt beneden de salon uit ? Willen jullie dit ? Door niet in te springen kan je mogelijk 5000 euro besparen. Bovendien kan je beter de 2 kleine ramen in de salon vast nemen i.p.v. mogelijkheid te openen want vermoedelijk zal aan die zijde de zetel komen want ev. tv komt aan linkse of rechtse wand.
Keuken : waar komt je fornuis ? Want je moet een afvoer naar buiten voor de dampkap kunnen voorzien.
veel succes nog verder met jullie plannen
Bekijk