DCA046

DCA046

Bouwer

Lid sinds 05/10/2018

• 1 vraag gesteld
  • 2 vragen beantwoord
  • 4 leden bedankt

Geschiedenis

Ik, kreeg van een firma een offerte voor een nieuwbouw woning half open bebouwing.

Daarin vermeld hij een bedrag van 7000,- euro voor het S-peil te bekomen. Dat betekend als volgt, 

Betreffende het S-PEIL : 

Het S-peil is sinds 1/1/2018 een nieuw gegeven in de bouwsector.

Het S-Peil betekend eigenlijk de bouwschil ter verduidelijking : 

Luchtdichting aan de ramen. Extra luchtdichting aan de isolatie op zolder + opkitten in alle naden en hoeken. Verder brengen ze een extra dampscherm aan op de isolatie op deze luchtdichting te kunnen garanderen.Verder moeten alle doorvoeren zeer goed geplaatst worden en luchtdicht worden afgewerkt. Vloerplaat dient ook rondom te worden voorzien van isolatie ( zo hebben we via de vloerplaat geen koudebrug ) deze nomen ze de vorstranden. Vloerisolatie hebben we ook strengere normen gekregen waardoor we meer isolatie moeten voorzien. 

PVC ramen dienen we te voorzien van 6 kamer profiel.

Zo komt men aan de 7.000€ van het S-peil

Ik vraag of iemand hiermee ervaring heeft en of deze prijs wel degelijk klopt of niet? Is dit niet te duur? is dit een normale prijs?

Ik bouw voor de eerste keer een nieuwbouw woning en hoor vaak via hier en daar dat er vele bedrijven zijn die op deze manier proberen om extra door te rekenen. Mijn vraag is nu of dit een correcte prijs is en of de aannemer/architect dat mag aanrekenen?

Ik hoor graag jullie reactie!

dca046

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag