Dieter7701

Dieter7701

Verbouwer

Lid sinds 03/11/2021

• 3 vragen gesteld
  • 13 vragen beantwoord

Geschiedenis

Hoi, 

We hebben een watermolen (jeeeej) en zouden daarmee électriciteit willen opwekken.

Wat we vaak tegenkomen zijn vortex installaties of andere systemen die met een hoog verval werken, maar een systeem voor ons type vinden we nergens terug.

Het rad is ongeveer 3m in diameter, verval 1m,debiet ongeveer 8 kuub per uur. De snelheid momenteel weten we niet want het rad dient gerestaureerd te worden.

Een gewone alternator werkt blijkbaar op 1500 toeren en dat moet constant zijn, iets dat een watermolen dus niet kan garanderen.

Andere alternators met variabele toeren willen 6600 rpm. En spreken van omvormers etc om die snelheid te halen.

Niemand met een concrete oplossing.

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met dit soort projecten?

Iemand die weet wat voor materiaal we nodig hebben en hoe we dit aanpakken?

Alle info is welkom. Alvast bedankt

Bekijk
Dieter7701

Van 5 fase naar 3

6 reacties· · #Elektriciteit

Hey, 

Ff in het kort de situatie schetsen, ik heb een 380 40amp aan de teller, vandaar ga ik met een 5g16 naar boven waar ik die in een aparte kleine last met hoofdzekering aansluit.

Vandaar zou ik willen aftakken naar de kasten 1 met 5 fase voor de zware toestellen en 1 keer naar de gewone automatenkast met 3 polige zekeringen. 

Mijn vraag nu is welke kabels ik dien aan te sluiten om dus de bruine grijze zwarte en blauwe N van de 5fase naar de 3 fase over te zetten. 

Bekijk
Dieter7701

380 volt électriciteit kast

14 reacties· · #Elektriciteit

Hoi, 

Ik heb net een huis gekocht waar ik Electrisch wil gaan verwarmen, hiervoor is er een ketel die werkt op 380v 3 keer 21 amp, er moet een kabel voorzien worden van 5 maal 6mm.

Nu de huidige electrische installatie is een ramp en ik zou dus willen vernieuwen van aan de tellerkast.

Op dit moment staat er een soort van differentieel schakelaar vlak boven de tellerkast van 380v 40amp?

Met wat voor kabel kan ik hieruit het best vertrekken en is dat een gewone automaten kast ook voor 380?

Wat voor automaten heb ik nodig?

Alvast bedankt,

Dieter

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag